پالادیوم رکورد زد

عصر معدن- قیمت پالادیوم روز پنج شنبه به دنبال کاهش عرضه و رشد تقاضا، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد و طلا نیز تحت تاثیر انتظارات برای توقف افزایش نرخهای بهره آمریکا نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت.;

پالادیوم رکورد زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، به نقل از ایسنا، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و به 1360 دلار رسید. این فلز ارزشمند اوایل معاملات تا مرز 1366.50 دلار پیش رفته بود.

    قیمت پالادیوم که در کاتالیزورهای کاهش آلایندگی خودروها استفاده می شود، از اواسط اوت سال گذشته تاکنون بیش از 60 درصد رشد کرده است و در اوایل دسامبر سال 2018 برای نخستین بار در 16 سال گذشته از طلا گرانتر شد.

    هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور در 1293.36 دلار ثابت بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در 1293 دلار ایستاد.

    ریسکهای متوجه رشد اقتصاد آمریکا، ادامه تعطیلی بخشهایی از دولت فدرال آمریکا و نوسان بازارهای سهام، باعث شده چندین مقام بانک مرکزی آمریکا خواستار صبر بیشتر در روند افزایش نرخ‌های بهره شوند.

    بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد شرکتها در سراسر آمریکا طی ماههای اخیر خوش بینی کمتری به دورنمای اقتصادی پیدا کرده اند.

    قیمت طلا از انتظارات برای نرخ‌های بهره پایین‌تر آمریکا پشتیبانی می‌شود، زیرا نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را افزایش می‌دهد.

    هر اونس طلا برای تحویل فوری از زمانی که در اواسط اوت به رکورد پایین 1159.96 دلار سقوط کرد، تحت تاثیر روند نزولی بازارهای سهام و افت ارزش دلار آمریکا بیش از 11 درصد رشد کرده است.

    بازارهای آسیایی روز پنج شنبه تحت تاثیر درآمد مثبت بانکها که به معاملات وال استریت رونق بخشیدند، روند صعودی پیدا کردند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و 805.20 دلار معامله شد و هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 15.58 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر