ورود سیمان به رینگ بورس، راهکار ایجاد هماهنگی

عصر معدن- پیشنهاد انجمن، ورود سیمان به رینگ بورس کالا بوده است. امیدوارم با ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان سیمان بتوان از صادرات سیمان با نرخ ارزان جلوگیری کرد.;

ورود سیمان به رینگ بورس، راهکار ایجاد هماهنگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از بورس نیوز، عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در این خصوص بیان کرد: شایعه افزایش نرخ، کاهش تخفیفات فروش و بهبود روند تحویل سیمان، احتمالا از جمله علل جذابیت سهم های گروه سیمانی بوده است.

    وی افزود: افزایش نرخ سیمان در دست بررسی است و هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

    وی در پاسخ به انتقادهای که به صادرات سیمان با نرخ پایین مطرح می شود گفت: قطعا صادرات سیمان با قیمت پایین غیر منطقی است. ظرف یک سال گذشته، بیش از 50 جلسه جهت هماهنگی بین شرکت های سیمانی و تعیین قیمت منطقی برای سیمان صادراتی برگزار شد و حتی کف قیمت برای صادرات سیمان در مرزهای مختلف تعیین شد؛ ولی به دلیل عدم همبستگی بین شرکت های سیمانی کف قیمت رعایت نمی شود و با توجه به کمبود نقدینگی بعضی شرکت ها، در ایجاد هماهنگی و رعایت کف قیمت صادرات، موفقیت چندانی حاصل نشده است.

    شیخان در رابطه با علت این ناهماهنگی اظهار داشت: رقابت منفی، مانع اصلی بر سر راه اصلاح نرخ سیمان صادراتی بوده است. در دوران وزارت آقای نعمت زاده تلاش شد اقداماتی در راستای کنترل صادرات صورت گیرد؛ اما به دلیل برخی مخالفت ها و مقاومت ها با محدودیت صادرات، این موضوع به نتیجه نرسید. پیشنهاد انجمن، ورود سیمان به رینگ بورس کالا بوده است. امیدوارم با ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان سیمان بتوان از صادرات سیمان با نرخ ارزان جلوگیری کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر