مس در سقف دو ماهه

عصر معدن- در حالی که سرمایه گذاران منتظر نتایج انتخابات میان دوره ای ایالات متحده بودند و قیمت فلزات نیز افزایش یافت، قیمت طلا در روز چهارشنبه به بالاترین حد یک ماهه رسید و مس در سقف ئو ماهه قرار گرفت.;

مس در سقف دو ماهه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ، طلای نقدی برای اولین بار از اوایل اکتبر بالای 1700 دلار معامله شد و به 1712.62 دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت های آتی طلا تا 1715.90 دلار در هر اونس افزایش یافت. هر دو ابزار در اواخر معاملات روز سه شنبه بیش از 2 درصد جهش کردند.

    ضعف دلار که در این هفته به پایین‌ترین حد در یک و نیم ماه گذشته رسید، به افزایش قیمت در بازارهای فلز کمک زیادی کرد. شاخص دلار در اوایل روز چهارشنبه با 0.5 درصد کاهش به 109.61 رسید. بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا نیز بیش از 2 درصد کاهش یافت.

    قیمت شمش در این هفته افزایش یافت زیرا برخی ابهامات در مورد نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده، طلا را به پناهگاه امنی برای خرید تبدیل کرد.

    گمانه زنی ها در مورد افزایش کمتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه دسامبر نیز بر دلار تاثیر گذاشت، چندین مقام فدرال رزرو اعلام کردند که از چنین اقدامی حمایت می کنند. در حال حاضر بازارها با احتمال نزدیک به 60 درصد تخمین میزنند که بانک مرکزی در دسامبر نرخ ها را 50 واحد پایه (bps) افزایش می دهد که کمتر از افزایش 75 واحدی در نوامبر بود.

    داده‌های مربوط به تورم CPI در روز پنجشنبه منتشر می‌شود. به طور گسترده انتظار می رود که این داده ها نشان دهد که تورم در ماه اکتبر بالا باقی مانده است، که می تواند موقعیت فدرال رزرو را برای افزایش بیشتر نرخ بهره تعیین کند.

    در میان فلزات صنعتی، قیمت مس پس از افزایش نزدیک به 2 درصدی در روز سه شنبه، نزدیک به بالاترین حد در دو ماه گذشته معامله شد. معاملات آتی مس در روز چهارشنبه در 3.6627 دلار در هر پوند ثابت بود.

    در حالی که قیمت فلز قرمز در ابتدای هفته به دلیل ترس از اختلالات بیشتر در تقاضای چین کاهش یافته بود، ضعف دلار باعث افزایش خرید این فلز شد.

    تقویت دلار و افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده بیشترین فشار را در بازارهای فلزات در سال جاری داشت. همچنین ترس از کاهش رشد اقتصاد جهانی باعث کاهش تقاضا در مس شد.

    اما کاهش عرضه فلز قرمز ممکن است قیمت ها را در ماه های آینده افزایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر