مدیرکل صمت گلستان خبر داد:

فعالیت ۱۱ معدن ذغال سنگ در گلستان

انجام ۱۰۳ میلیون دلار صادرات به ۳۱ کشور

عصر معدن- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: هم اکنون ۱۱ معدن ذغال سنگ در گلستان فعالیت می کنند و در دو سال گذشته ۸۰ واحد برداشت شن و ماسه از سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان مجوز گرفتند.;

فعالیت ۱۱ معدن ذغال سنگ در گلستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، درویشعلی حسن زاده گفت : گلستان اقلیم متنوعی دارد که مستعد کشت همه نوع توتون است که در منطقه گرگان و علی آبادکتول توتون تیپ غربی ( ویرجینیا و بارلی) و در مینودشت و کوهسارات تیپ شرقی (باسما) کشت می‌شود و توتون گلستان از مرغوبترین نوع این محصول در کل کشور است.

    وی ادامه داد: در سال جاری هزار و 820 هکتار از اراضی زیر کشت توتون رفته است که بیش از 5 هزار تن محصول خواهد داد و 60 درصد توتون کشور در گلستان تولید می شود.

    حسن زاده گفت: هم اکنون 11 معدن ذغال سنگ در گلستان فعالیت می کنند و در دو سال گذشته 80 واحد برداشت شن و ماسه از سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان مجوز گرفتند.

    وی افزود: در هفته دولت 41 پروژه صنعتی دراستان به بهره برداری رسید که برای این طرح ها بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و باعث ایجاد اشتغالزایی 700 نفر از جوانان گلستانی شده است.

    وی افزود: طی یک سال گذشته سرمایه گذاری صنعتی در گلستان بیش از 100 درصد افزیش داشته و همچنین 140 فقره پروانه بهره برداری صنعتی و سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود 2 هزار نفر در گلستان انجام شده است.

    وی بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری 103 میلیون دلار صادرات به 31 کشور از جمله ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، اوکراین، چین، انگلستان، ترکیه،آلمان، اسپانیا، بلغارستان، از گمرکات گلستان انجام شد.

    وی گفت: گلستان 13 شهرک صنعتی و 11 ناحیه صنعتی دارد که درحال حاضر فرسودگی زیرساخت‌های این مناطق صنعتی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی صاحبان صنایع است که با همکاری همه دستگاه ها باید تلاش کرد تا پنج سال آینده این مشکل رفع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر