بهای طلا تحت تاثیر جنگ تجاری امریکا و اروپا

عصر معدن- قیمت‌های طلا با فشار تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا کاهش یافت.;

بهای طلا تحت تاثیر جنگ تجاری امریکا و اروپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، طلا  روز پنج شنبه تحت فشار یک دلار قوی‌ و در واکنش به کاهش تنش‌های تجاری پس از موافقت ایالات ‌متحده مبنی بر خودداری از تحمیل تعرفه‌ها بر خودروهای اتحادیه اروپا، کاهش یافت.
    آنها روز چهارشنبه پس از یک جلسه در کاخ سفید اعلام کردند که طرفین مذاکرات را برای کاهش موانع تجاری آغاز خواهند کرد.

    این در حالی است که روز چهارشنبه طلا در بازارهای جهانی به ترتیب 0.4 درصد و به 1222.33 دلار به ازای هر اونس رسید و پس از آن 0.6 درصد  افزایش یافت. پیش از این در جلسه، این فلز 1،235.16 دلار بوده که بالاترین میزان آن در بیش از یک هفته بود.

    قیمت طلای ایالات‌متحده برای تحویل ماه آگوست 0.3 درصد کم‌تر از 1،228.10دلار بود.
    برنارد Dahdah ، تحلیلگر فلزهای گرانبها، گفت: " این افزایش تا حدی با اخبارمربوط به اینکه ترامپ و اتحادیه اروپا خواهان آتش‌بس در مورد جنگ تجاری وتوقف تعرفه‌های اتومبیل هستند، انجام شده‌است، اما طلا  از ماه آوریل افت کرده است. بنابراین در حال حاضر داستان بزرگتری در پشت این سقوط وجود دارد و  فقط مربوط به داستان اتحادیه اروپا و ایالات متحده نیست. 

    طلا در حال حاضر در حدود 10 درصد در مقایسه با ماه آوریل خود به دلیل فشار از یک دلار قوی قرار گرفته و  حدود 5 درصد افزایش یافته است. از طرفی ارز ایالات متحده روز پنج شنبه 0.2 درصد افزایش یافت.

    در همین حال، شاخص سهام جهانی MSCI از ماه مارس به بالاترین حد خود رسید و تقاضای سرمایه گذاران را برای دارایی های پرریسک بالاتر برد.

    کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیلگر ارشد ActivTrades، گفت: با وجود بهبود یورو در برابر دلار سبز نیز نتوانسته تایید کند که سرمایه‌گذار کمی برای فلزات گرانبها در این زمان وجود دارد.

    در همین حال، بانک مرکزی اروپا مجددا تایید کرد این برنامه محرک خود را در این سال به پایان خواهد رساند و خطرات غیرقابل پیش بینی ناشی از ناسازگاری تجارت جهانی، هیچگونه انحراف از برنامه آن را اثبات نمی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر