انقلاب در روش تولید آلومینیوم

عصر معدن- تولیدکنندگان بزرگ کانادا و ایالات متحده اعلام کردند اولین فرآیند ذوب آلومینیوم بدون کربن را اجرایی خواهند کرد.;

انقلاب در روش تولید آلومینیوم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در یک رویداد رسمی که نخست ‌وزیر کانادا جاستین Trudeau، نخست‌وزیر کبک فیلیپ   Couillard و مدیر عامل اپل، تیم کوک، Alcoa و ریوتینتو حضور داشتند این موضوع اعلام شد. درواقع هدف آنها حرکت کردن  به سمت تولید تجاری یک فرآیند ذوب آلومینیوم بدون کربن است.
    در این رویداد، مدیران شرکت‌ها توضیح دادند: در روش جدید ساخت آلومینیوم، اکسیژن تولید شده و تمام انتشار گازهای گلخانه‌ای مستقیم را از آن حذف می‌کند.
    به عنوان مثال، آن‌ها گفتند که اگر به طور کامل smelters در آلومینیوم اجرا شود ، این فناوری می‌تواند معادل 6.5 میلیون تن گازهای گلخانه‌ای در کانادا را از بین ببرد.
    این تکنولوژی توسط Alcoa توسعه داده شده و در حال حاضر تولید فلز در مرکز فنی Alcoa در نزدیکی پیتسبورگ در ایالات‌متحده است، جاییکه این فرآیند از سال 2009 در مقیاس‌های مختلف اجراشده‌است.
    گفته می شود این فرایند ذوب، انقلابی است که می تواند باعث کاهش انتشار قابل توجهی از کربن باشد.
    "J-S Jacques، مدیر اجرایی Rio Tinto، گفت: این اقدام، نقش کلیدی مهمی در پیشرفت انسانی بازی می کند و باعث می شود محصولات، بی نهایت قابل بازیافت، قوی تر، سبک تر و کارآمد تر باشد."
    این سرمایه گذاری مشترک از سوی کانادا و ایالات متحده شامل تامین مالی برای حمایت از زنجیره تامین برای مواد آند و مواد کاتدی است.
    ماینینگ نوشت: در یک خبر رسمی، Alcoa گفت: کانادا و کبک هر کدام CAD60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند. همچنین دولت استانی کبک 3.5 درصد سهام سهامداران در سرمایه‌گذاری مشترک را با سهام باقی مانده بینAlcoa و ریو Tinto خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر