غریب پور در گردهمایی مدیران ایمیدرو تاکید کرد:

مردم امید بالایی به سهام شرکت‌های معدنی دارند

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست مدیران این سازمان و شرکت های تابعه، رویکردهای جدید ایمیدرو در حوزه های نیروی انسانی، تامین مالی، همکاری با بخش خصوصی، اکتشاف و آموزش اعلام کرد.;

مردم امید بالایی به سهام شرکت‌های معدنی دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و ‌نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور که صبح امروز در گردهمایی مدیران مجموعه ایمیدرو سخن می گفت، تصریح کرد: نخستین ماموریت ما در این سازمان صیانت از نیروی انسانی و آماده سازی شرایط رشد و ارتقای آن است.
    وی ایجاد شرایط تعاملی را روشی مطلوب برای تحقق اهداف دانست و تاکید کرد: با انجام کار تیمی و تعامل می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد. غریب پور تاکید کرد: با این رویکرد توانسته ایم در بخش تامین مالی، خصوصی سازی و... بخشی از موانع را برطرف سازیم.
    وی به مسئولیت پذیری اشاره کرد و گفت: تمامی سطوح سازمانی از معاونت ها، مدیران و ‌کارشناسان، مسوول حیطه کاری خود هستند.
    رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: مانع اجرای برنامه ها با هزینه و انرژی بالا شویم. به این دلیل که انجام کار پرهزینه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و باید راهکارهای مناسب در پیش گرفت.
    وی ادامه داد: این امر نیاز به بازنگری فرایندها و اصلاح آنها نیاز دارد.
    غریب پور درباره رویکردها و برنامه سال 98 گفت: باتوجه به موانع خارجی و مشکلات ناشی از تحریم، تعامل بیشتری باید بین بخش ها و ستاد سازمان ایجاد تا راهکارهای لازم ارایه شود. رییس هیات عامل ایمیدرو در عین حال تاکید کرد: کمیته هایی در این زمینه تشکیل شده و در حال فعالیت است.

    برنامه افتتاحی سال 97
    وی در عین حال از شرایط مناسب تولید و تجارت یاد کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر2،2 میلیارد دلار طرح به بهره برداری رسیده است و در سال جدید نیز برنامه افتتاح 3 میلیارد دلار پروژه پیش رو قرار دارد.
    به گفته وی بخش تولید عمدتا با رشد 2 رقمی مواجه شده است که نمونه آن افزایش 32 درصدی تولید گندله و 21 درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن است. این در شرایطی است که بیش از 7 میلیارد دلار از تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی به خارج کشور صادر شده است.

    وی یادآور شد: اشتغال 700 هزار نفری بخش معدن و صنایع معدنی نشان از اهمیت این حوزه در اقتصاد دارد.
    غریب پور با اشاره به رویکردهای مبادله کالا گفت: یکی از روش های کارا، تهاتر کالاها با طرف های تجاری است که نتایج مناسبی در برداشته است.
    وی افزود: طرح های زیربنایی اخیر در سنگان، لامرد و ... با روش هایی همچون بی او تی و بی او او اجرایی شده است.

    اکتشاف همچنان در اولویت
    وی اکتشاف را همچنان از اولویت های سال 98 اعلام کرد و اظهار داشت: انجام بیش از 270 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی به معنای رشد 270 درصدی عملکرد در اکتشاف معادن بوده است.
    غریب پور گفت: حوزه اکتشاف نیز با مشارکت بخش خصوصی و در قالب کنسرسیوم ها اجرایی شده است و ادامه خواهد داشت.
    رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: در بخش بومی سازی 100 نوع نیاز مشخص شده که از این مقدار 27 طرح تحقیقاتی، به فراخوان گذاشته می شود.
    وی ادامه داد: امسال 12 میلیارد تومان در بخش آموزش نیروی انسانی هزینه شده در حالی که در این حوزه از سال 94 به این سو بیش از 50 میلیارد تومان هزینه شده است.

    رویکرد نیازهای آموزشی

    غریب پور تاکید کرد: آموزش باید بیش از پیش کیفی و و نیاز سنجی های آن از پایین به بالا ارایه و تعریف شود.
    وی افزود: نیاز بخش زیرساخت تا سال 1404 به 11 میلیارد یورو می رسد که تامین آن نیازمند تنوع بخشی در روش های تامین مالی است.
    غریب پور گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام نیاز به بازبینی فرایندها، تعریف دوباره نظام کنترل پروژه درون و برون سازمانی دارد.
    به گفته وی به زودی سیستمی جدیدی در این بخش پیاده سازی می شود.
    وی تاکید کرد: بسیاری از شرکت‌های توانمند داخلی خواهان در اختیار گرفتن برخی پروژه های نیمه تمام هستند که این مهم هم نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

    رشد سهام معدنی ها
    رییس هیات عامل ایمیدرو به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: رشد این بازار در سالجاری 70 درصد بوده که عمدتا مربوط به شرکت های کالامحور است.
    وی ادامه داد: اقبال مردم و سهامداران به شرکت های معدنی و صنایع معدنی به مفهوم امیدبخش بودن جایگاه این شرکت ها در بورس است.
    به گفته وی، تاثیرپذیری پایین نسبت به تحریم ها یکی از جذابیت های سهام این شرکت هاست. رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: سود سهام شرکت های معدنی بیش از میانگین سود بورس بوده است.
    غریب پور گفت: از 560 هزار میلیارد تومان ارزش بازار بورس، 25 درصد متعلق به شرکت های معدنی و صنایع معدنی است.
    وی همچنین تاکید کرد: ارزش اوراق منتشر شده در بورس نشان می دهد نسبت به پتانسیل بازار، فضای بیشتری برای انتشار انواع اوراق همچون بدهی، مرابحه و... وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر