مس و طلا "جان جا" در انتظار انتخاب سرمایه گذار

انجام ۵۱هزار متر حفاری در حوزه پلی متال و آهن توسط ایمپاسکو

عصر معدن- شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۵۱ هزار متر حفاری در حوزه های پلی متال و آهن انجام شده است.;

انجام ۵۱هزار متر حفاری در حوزه پلی متال و آهن توسط ایمپاسکو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) با بیان این مطلب گفت: در 9 ماهه سال جاری بیش از 800 کیلومترمربع نقشه های زمین شناسی در بخش های پلی متال و آهن تهیه و برداشت ژئوفیزیکی به روش مغناطیس سنجی با بیش از 24 هزار قرائت در حوزه پلی متال انجام شده است.
    وی در ادامه افزود: 12 فقره پروانه اکتشاف جدید در حوزه های آهن، پلی متال و غیرفلزی در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان از ابتدای سال تاکنون توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران دریافت شده است.

    طاهرزاده با اشاره به دریافت گواهی کشف فاز اول معدن مس "جان جا" (سیستان و بلوچستان) در سال جاری با ذخیره قطعی و احتمالی 303 میلیون تن ماده معدنی مس و طلا گفت: این معدن با ذخیره 202 میلیون تن ماده معدنی طلا و مس یکی از معادن مطرح در کلاس جهانی است که در حال حاضر برای جذب سرمایه گذار به فراخوان رفته و امیدواریم قبل از پایان سال، برنده مزایده مشخص و سرمایه گذار آن شروع به کار کند.


    فعال سازی 392 معدن کوچک مقیاس

    مدیرعامل ایمپاسکو با اشاره به عملکرد طرح احیای معادن کوچک مقیاس در سال جاری گفت: نتیجه اقدام کلینیکی طرح معادن کوچک مقیاس منجربه احیا و توسعه 392 معدن در 9 ماهه سال جاری شده و مطابق با اظهارات کارگروه‌های استانی سازمان های صمت، معادن موردنظر به چرخه تولید بازگشته اند.

    طاهرزاده خاطر نشان کرد: قابلیت افزایش ظرفیت تولید بیش از 18 هزار تن مواد معدنی مختلف و پتانسیل اشتغال 3104 نفر با احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس در 9 ماهه سال جاری به دست آمده است.

    وی در ادامه با اشاره به طرح های توسعه ای متعلق به ایمپاسکو و ایمیدرو گفت: در سال جاری 17 طرح توسعه ای متعلق به ایمیدرو و 14 طرح توسعه ای متعلق به ایمپاسکو در حال اجرا است.

    وی با اشاره به طرح های توسعه ای گفت: پیش بینی می شود در سال جاری 7 طرح با برآورد سرمایه گذاری 34 میلیون یورو و اشتغال مستقیم 294 نفر افتتاح شود.


    جذب 10هزار میلیارد تومان سرمایه

    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران سیاست این شرکت را در راستای اصل 44 قانون اساسی استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: در 9 ماهه سال جاری میزان جذب سرمایه از طریق واگذاری طرح ها و مجتمع ها حدود 10 هزار میلیار تومان برآورد می شود.

    طاهرزاده در پایان افزود: تلاش داریم تا پایان سال جاری با افزایش میزان جذب سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در طرح ها، بتوانیم در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال و محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار کشور سهمی بیشتر ایفا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر