بازگشت تولید مس در بوتسوانا

عصر معدن- کمپانی مس خومکائو (Khoemacau) که یک کمپانی تابعه از کمپانی آمریکایی کنیون کاپریک (Canyon Capric) است، قصد دارد یک معدن مس واقع در کمربند مس کالاهاری در کشور بوتسوانا واقع در آفریقای جنوبی را مجدداً بازگشایی کند.;

بازگشت تولید مس در بوتسوانا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، تولید اولیه برنامه‌ریزی‌شده در این معدن به‌طور سالانه 62هزار تن مس و 1،9 میلیون اونس نقره است که مدیران امیدوارند این تولیدِ سالانه را به بیش از 100 هزار تن مس و سه میلیون اونس نقره افزایش دهند.
    کمپانی خدمات معدنی استرالیایی بارمینکو (Barminco) با همکاری کمپانی مس معدنی خومکائو برای توسعه این معدن، خدمات استخراج مواد معدنی و حفاری ارائه می‌دهد.

    «سیواوا» (Siwawa) مدیر اجرایی اتاق معادن بوتسوانا با استقبال از این پیشرفت گفت: تولید سنگ معدنی باید سال آینده شروع شود. وی با اشاره به این‌که عملیات معدن در حال حاضر در حال انجام است گفت: تا پایان سال جاری پیمانکاران باید به مرحله استخراج سنگ معدن رسیده باشند.
    پروژه زیرزمینی Khememau در 52 کیلومتری جنوب شرقی سهیتوا (Sehithwa) در شمال غربی بوتسوانا واقع شده است.

    وی در مورد چشم‌انداز صنعت مس بوتسوانا خوش‌بین است و می‌گوید انتظار دارد یک کمپانی معدنی دیگر به نام شوکودو متالز (Tshukudu Metals) متعلق به کمپانی استرالیایی Sandfire Resources  طی دو سال آینده تولید در کمربند مس کالاهاری را آغاز کند.
    کمپانی مذکور اعلام کرده است که تا سال 2021، تولید مس آغاز خواهد شد. آقای سیواوا افزود: با توجه به تخصیص منابع لازم از طرف کمپانی Sandfire از بابت تولید مس توسط این کمپانی اطمینان دارد.

    با این وجود، امیدواری‌های وی بر پایه اطمینان به بهبود قیمت مس در بازارهای بین‌المللی است. وی گفت: قیمت مس همیشه یک چرخه را طی می‌کند و در سال‌های آینده با رشد قیمت‌ها روبرو خواهیم بود.

    وی ابراز امیدواری کرد که این چشم‌انداز قیمت‌ها ممکن است موجب شود سرمایه‌گذاران؛ معادن مس در بوتسوانا را که طی سقوط قیمت‌ها در سال‌های 2013 تا 2017 تعطیل‌شده بودند، تشویق به بازگشایی کند، به‌خصوص درحالی‌که تقاضای جهانی برای فلزات پایه به دلیل گسترش صنعت وسایل نقلیه الکتریکی در حال رشد است.
    گفتنی است، بوتسوانا با نام رسمی جمهوری بوتسوانا کشوری است در جنوب آفریقا. کشور بوتسوانا دارای بیشترین معادن الماس در دنیاست و رتبه اول کشورهای صادر کننده الماس را در اختیار دارد. صادرات این کشور شامل الماس، مس، نیکل، گوشت و منسوجات است که به کشورهای عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه صادر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر