هدف تعرفه‌های اتحادیه اروپا، ایالت‌های جمهوری خواه است

عصر معدن- کشورهای اتحادیه اروپا سخنان اهانت‌آمیز نسبت به تعرفه‌های فولاد آمریکا را پاسخ می‌دهند.;

هدف تعرفه‌های اتحادیه اروپا، ایالت‌های جمهوری خواه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته به اتفاق آرا، طرحی را برای تحمیل عوارض واردات بر 2.8 میلیارد یورو ( 3.3 میلیارد دلار ) محصولات آمریکا پس از برخورد واشنگتن با فولاد اتحادیه اروپا و آلومینیوم با تعرفه‌ها در آغاز ماه ژوئن مورد حمایت قرار دادند.

    این تدابیر باید توسط کمیسیون اروپا اتخاذ شوند که جلسه برنامه‌ریزی‌شده بعدی آن 20 ژوئن است. آنها باید تا اواخر ماه ژوئن یا اوایل جولای در جای خود باشند.

    کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده‌است 25 درصد عوارض کالاهای آمریکایی از قبیل آب‌میوه، bourbon، شلوار جین، موتور سیکلت ها را در واکنش به آنچه به عنوان اقدام غیرقانونی آمریکا بر روی 6.4 میلیارد یورو صادرات آن می‌بیند تنظیم کند.

    لازم به یادآوری است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک 25 درصد تعرفه برای فولاد و 10درصد تعرفه برای آلومینیوم را از ابتدای ماه ژوئن آغاز کرد و  به معافیت مالیاتی که از ماه مارس آغاز شده‌ بود، پایان داد.

    در این رابطه، کانادا اعلام کرده‌است  تعرفه‌های تلافی جویانه را به ارزش 16.6 میلیارد دلار (12.9 میلیارد دلار ) صادرات آمریکا از 1 ژوئیه تحمیل خواهد کرد. مکزیک در هفته گذشته تعرفه‌های مربوط به محصولات آمریکایی از فولاد تا خوک و bourbon تعریف کرد.

    اعمال تعرفه برخی از محصولات انتخاب شده برای هدف قراردادن ایالتهای جمهوری خواه ارشد است که قصد دارند کنترل هر دو اتاق کنگره را در انتخابات ماه نوامبر مورد بحث قرار دهند.

    کمیسیون اروپا همچنین یک چالش قانونی در برابر تعرفه‌های آمریکا در سازمان تجارت جهانی راه‌اندازی کرده‌است .
    علاوه بر این ، در حال ارزیابی برای انجام اقداماتی برای جلوگیری از افزایش واردات فولاد و آلومینیوم در اروپا به عنوان صادرکنندگان غیر اتحادیه اروپا و منحرف کردن محصول از ابتدا به آمریکا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر