شیرینی درآمدهای نفتی منجر به عقب‌افتادگی توسعه معادن‌ شد

عصر معدن- به گفته رئیس خانه معدن ایران درآمدهای شیرین نفتی در بودجه اجازه نداده که بخش معدن رشد واقعی داشته باشد در حالی که در برنامه هفتم توسعه رشد ۱۳ درصدی برای این بخش تعیین شده است.;

شیرینی درآمدهای نفتی منجر به عقب‌افتادگی توسعه معادن‌ شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، محمدرضا بهرامن امروز در روز ملی صنعت، معدن و تجارت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: باید ایران آباد را بسازیم و برای این منظور نباید انتظار داشته باشیم کسی این کار را انجام دهد بلکه خودمان برای تحقق این مسیر باید گام برداریم.

    رئیس خانه معدن ایران با اشاره به تورم ریشه دار بیان داشت: در بخش تولید ناامیدی دیده می شود اما باید بخش خصوصی و مسولان دست به دست هم دهند تا در جهت رونق تولید قدم برداریم. وی افزود: کشور ما یک کشور خاص از لحاظ ساختار زمین شناسی است و مقام معظم رهبری نیز بر رشد اقتصادی در این بخش تاکید می کنند که به حق درست است.

    وی افزود : جمعا 4 درصد از سطح کشور تحت فعالیت های معدنی است و سرمایه گذاری در این بخش از 65 سال پیش تاکنون 55 میلیارد دلار بوده است.‌رئیس خانه معدن ایران افزود‌: کشورمان ایران در کنار کشورهای  امریکا و روسیه دارای شرایط خاص معدنی است که باید با همراهی بخش دولتی و خصوصی از آن بهره برداری شود.

    بهرامن با بیان اینکه عوامل بازدارنده ای در حوزه معدن وجود دارد بیان داشت: باید مزیت‌ها را در بخش  معدن شناخت. در برنامه هفتم توسعه رشد 13 درصدی برای معادن تعریف شده است که باید و ضروری است در این زمینه زیرساخت ها تامین شود.

    رئیس خانه معدن ایران بیان داشت: ذخایر معدنی در همه کشورها جزو تملک حاکمیت است بنابراین اگر از این ذخایر استفاده نکنیم خیانت کرده ایم.وی افزد: درآمدهای شیرین نفتی در بودجه اجازه نداد که بخش معدن رشد واقعی خودش را داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر