هدف‌گذاری تولید زنجیره فولاد همسو با جهش تولید

عصر معدن- امسال که به عنوان « سال جهش تولید» نامگذاری شده، واحدهای تولیدی نیز روند فعالیت خود را در این چارچوب برنامه‌ریزی کرده‌اند و در بخش تولید زنجیره فولاد نیز ضمن اجرای برنامه هدفدار، با جهش تولید نیز همسویی دارد وانتظار می‌رود در قالب برنامه چشم انداز(۱۴۰۴)پیش روند.;

هدف‌گذاری تولید زنجیره فولاد همسو با جهش تولید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، براساس جداول آماری نقشه راه معدن، برای تولید زنجیره فولاد روند صعودی تولید پیش بینی شده واین امرتا پایان عمردولت دوازدهم ( سال 1400 )  دربرنامه گنجانده شده است.

    امسال قرار است میزان استخراج سنگ آهن از سطح 101 میلیون تن در سال 98 با افزایش چهار میلیون تنی به 105 میلیون تن برسد و کنسانتره نیزبا رشد سه میلیون تنی رقم 50 میلیون تن را ثبت کند.

    همچنین در زمینه گندله سنگ آهن هم قرار است سال 99 به رقم 48 میلیون تن برسد که افزایش سه میلیون تنی را محقق خواهد ساخت.

    ایران در زمینه فولاد سازی اکنون رتبه دهم جهان را کسب کرده و انتظار می‌رود در قالب سند چشم‌انداز ( 1404) و دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی به رتبه هفتم دنیا ارتقا یابد.

    علاوه براین در زمینه تولید آهن اسفنجی که اکنون بعد از هند رتبه دوم جهانی را کسب کرده‌ایم، انتظار می رود از میزان 30 میلیون تن در سال 98 رقم 33 میلیون تن را امسال ثبت کنیم.

    براساس نقشه راه معدن قرار است در سال 1400 میزان استخراج سنگ آهن به 107 میلیون تن، و کنسانتره نیز به رقم 51 میلیون تن برسد که به مفهوم تداوم رشد تولید است.

    براساس جدول مقایسه‌ای برنامه مزبور، میزان استخراج سنگ آهن درسال 96 (شروع کار دولت دوازدهم) با سال 1400پایان فعالیت آن، افزایش 22 میلیون تنی را ثبت خواهد کرد که این امر در شرایط تحریم‌ها و موانع مختلف بین‌المللی، مثال زدنی است.

    مقایسه اقلام مختلف تولید زنجیره فولاد نشان می‌دهد که اغلب آنها در دوره دولت دوازدهم با رشد تولید دورقمی مسیر برنامه‌ای خود را طی خواهند کردند و بعد از افزایش 22 میلیون تنی سنگ آهن، 18 میلیون تنی کنسانتره، 17 میلیون تنی گندله سنگ اهن و 11.3 میلیون تنی آهن اسفنجی را خواهیم داشت.

    همچنین پیش‌بینی شده میزان تولید شمش فولادی که در سال 1396 رقم 22 میلیون تن بود، درسال 1400 به سطح 34 میلیون تن برسد که افزایش 12 میلیون تنی پیش‌بینی شده است.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال 98 دستیابی به صادرات حدود 10 میلیون تن فولاد را پیش‌بینی کرده بود و در عین حال در قالب سند چشم انداز 1404 انتظار می رود 15 تا 20 میلیون تن صادرات فولاد محقق شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر