حمایت مجتمع مس سرچشمه از توسعه مزارع آلوئه ورا

عصر معدن- محسن ارسلان دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه با اشاره به اینکه حمایت از توسعه و کشت آلوئه ورا را در دستور کار داریم، گفت: تاکنون بیش از پنج هزار مترمربع در قالب چند گلخانه کشت آلوئه ورا در رفسنجان را مورد حمایت قرار داده‌ایم.;

حمایت مجتمع مس سرچشمه از توسعه مزارع آلوئه ورا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، محسن ارسلان با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه کشت آلوئه ورا آفت ندارد و در رفسنجان آب‌وهوای مناسب رشد این گیاه وجود دارد و نسبت به گرما مقاوم است، منطقه رفسنجان به‌عنوان یکی از نقاط هدف انتخاب کرده‌ایم.

    وی خاطرنشان کرد: در منطقه محی‌آباد از توابع رفسنجان مزرعه آلوئه ورا ایجادشده و مس از این گلخانه حمایت‌های لازم را جهت توانمندسازی متقاضی انجام داده است و در حال حاضر نیز مراحل تست کمپوت آلوئه ورا در تهران به پایان رسیده و در نظر داریم که دستگاه‌های صنایع تبدیلی مورد حمایت قرار بگیرند یا سرمایه‌گذاری انجام شود تا کمپوت و شربت آلوئه ورا در رفسنجان تولید و روانه بازار شود.
    ارسلان اضافه کرد: پرداختن به صنایع فراوری آلوئه ورا علاوه بر ترویج مصرف گیاهان دارویی، می‌تواند اشتغال‌زایی را به دنبال داشته باشد ضمن اینکه در این زمینه خودکفا شده و محصولات مازاد بر مصرف را نیز می‌توانیم صادر کنیم.
    وی با اشاره به اینکه به متقاضیان کشت این گیاه تسهیلات کم‌بهره نیز اعطا می‌شود بیان کرد: اولین مرکز شتاب‌دهنده کشور را با کمک دانشگاه ولیعصر رفسنجان راه‌اندازی کردیم و هفته‌ای 20 ساعت برای سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان مشاوره ارائه می‌دهیم.
    به گفته ارسلان در راستای رونق تولید و اشتغالزایی کاشت 18 هکتار زعفران، 6 هکتار گل محمدی و 30 هکتار گیاهان دارویی و توسعه کشت آلوئه ورا در دستور کار مس سرچشمه قرار گرفته است.
    دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه با اشاره به اینکه رقم قابل توجهی از قطعات مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه از واحدهای صنعتی شهرستان تدوین می‌شود گفت: سند راهبردی اقتصاد مقاومتی شهرستان رفسنجان باید تدوین شود زیرا اگر فکرمان را به علم و صنعت معطوف کنیم راه‌های نهفته ای وجود دارد که می‌تواند در زمینه توسعه و رونق اقتصادی کارگشا باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر