مدیر عامل چادرملو در همایش چشم انداز فولاد:

محصول معدن استرالیا به مکران مى رسد

عصر معدن- محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در «نهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار»اظهار کرد: دوستان و بزرگانى همچون بانکی و شکرریز، جمشیدی، حبیبیان و... بستر موفقیت و روند رو به رشد چادرملو در زمان خود ایجاد کردند و از آنها متشکرم.;

محصول معدن استرالیا به مکران مى رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن»، وى در ادامه با اشاره به موضوع اکتشاف بیان کرد: درخواست داریم تا مناطق جدید اکتشافی به چادرملو واگذار شود تا ک شرکت در زمینه تامین مواد اولیه دچار مشکل نشود.

    نوریان تصریح کرد: پروژه فولاد چادرملو یکی از بهترین خطوط تولید فولاد کشور بوده و از فناوری بالایی برخوردار است. این پروژه در زمان تحریم‌ها اجرا شد.

    به گفته مدیر عامل چادرملو،کارخانه فولاد چادرملو امسال نزدیک به ظرفیت اسمی تولید خواهد کرد و سال آینده حتما به ظرفیت اسمی خواهد رسید. این کارخانه با روش هات شارژ است و در نتیجه ظرفیت تولید آن از 1 به 1.3 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

    نوریان همچنین با اشاره به پروژه الکترود گرافیتى افزود: در پروژه الکترود گرافیتی با فولاد مبارکه مشارکت کرده‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر این پروژه بسیار مهم برای کشور را به سرانجام برسانیم.

    وى بیان کرد: از 6 دی ماه امسال با راه‌اندازی واحد احیای چادرملو، عملا زنجیره تولید فولاد در چادرملو تکمیل شد و هم‌اکنون چادرملو با آهن اسفنجی تولید خودش، فولاد تولید می‌کند.

    نوریان همچنین درباره مشکلات موجود در زمینه دریافت تسهیلات گفت: ما برای گرفتن وام 1800 میلیارد تومانی جهت پروژه بسیار مهم انتقال آب خلیج فارس یک نیروگاهمان را به سختی ودیعه بانک گذاشتیم اما عده‌ای در این کشور با اسناد جعلی وام و به راحتی وام‌های میلیاردی می‌گیرند!

    وى اضافه کرد: یک معدن سنگ آهن را در استرالیا با مشارکت فکور صنعت، گل گهر و فولاد مبارکه خریداری کرده‌ایم که 400 میلیون تن ذخیره دارد که یک معدن 800 میلیون تنی هم در کنار آن است که می‌توانیم آن را هم بخریم. قرار است محصول این معدن را به مکران برسانیم تا در آنجا با مشارکت فولاد مبارکه و گل گهر یک فولاد 10 میلیون تنی را احداث کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر