رییس خانه معدن ایران:

بخش خصوصی بدنه کارشناسی دولت است

عصر معدن- رییس خانه معدن ایران در چهارمین همایش نقش معدن و صنایع معدنی در توسعه کشور گفت: خانه معدن NGO صنفی و ۱۰۰درصد خصوصی است و همین ویژگی باعث شد تا بتوانیم به موضوع اصلاحیه قانون معادن ورود کنیم.;

بخش خصوصی بدنه کارشناسی دولت است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، محمدرضا بهرامن با بیان اینکه موضوعات خوبی در این همایش مطرح شد، اظهار کرد: خانه معدن در سال 81 با همت دوستان شکل گرفت و ما امیدواریم بتوانیم در این تشکل به نسل های بعدی انرژی دهیم.
    وی ادامه داد: خانه معدن NGO صنفی و 100درصد خصوصی است و همین ویژگی باعث شد تا بتوانیم به موضوع اصلاحیه قانون معادن ورود کنیم و در بخشی همچون شورای عالی معادن حضور داشته باشیم.
    بهرامن افزود: در تمام دنیا بخش خصوصی با دولت تعامل دارد و بدنه کارشناسی دولت محسوب می شود. درواقع بخش خصوصی زبان گویایی برای دولت در مذاکرات است.
    وی اظهار کرد: اکنون با همت دوستان همه استان‌ها به جز استان اصفهان خانه معدن دارند. همچنین خانه معدن ایران 20 کمیته تخصصی دارد که یکی از فعالترین آنها کمیته اقتصاد کلان است که فعالیت خوبی در بخش معدن و دیگر حوزه ها دارند.
    به گفته بهرامن، بخش خصوصی باید در کنار دولت با عزم‌ سازنده حضور داشته باشد. اکنون در شرایطی قرار داریم که باید از جنگ روانی خارج شویم و گفتمان کارشناسی می تواند در این راه به ما کمک کند.
    رییس خانه معدن افزود: بخش معدن بدون نگاه محیط زیستی معدنکاری نیست. باید به حوزه فرآوری با نگاهی نو وارد شویم.
    به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت باید خانه معدن در کنار شورای استانی قرار گیرد و با نگاه ملی وصنفی حضور داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر