سیستان و بلوچستان دارای ۱۸ میلیون تن ذخایر مس است

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کل ذخایر مس شناسایی شده در این استان تا کنون بیش‌از ۱۸ میلیون تن است.;

سیستان و بلوچستان دارای ۱۸ میلیون تن ذخایر مس است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، داود شهرکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فلز استراتژیک مس بخش عمدهای از مشکلات حوزه صنعت در کشور را به دوش می‌کشد.

    وی گفت: بخش معدن می‌تواند یکی از بخش‌های پیشران و مهم در اقتصاد سیستان و بلوچستان باشد به طوریکه با متحول شدن این بخش سایر بخش‌های صنعتی و اقتصادی این استان نیز فعال می‌شود.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان یکی از استان‌های ثروتمند در بسیاری از ذخایر موادمعدنی نظیر مصالح ساختمانی، سنگ‌های تزیینی و نما، منیزیت و آنتی موان در کشور است.

    وی خاطرنشان کرد: بخش معدن در سیستان و بلوچستان می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان را فراهم کند.

    شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های معدن مس تمین سیستان و بلوچستان گفت: معدن مس تمین با سرمایه گذاری 48  میلیارد ریال اشتغالزایی 10 نفر از مردم منطقه را به همراه داشته است.

    وی ادامه داد : این معدن در 140 کیلومتری جنوب شرق زاهدان قرار دارد و استخراج اسمی سالیانه از این معدن بر اساس پروانه بهره‌برداری یکهزار تن است.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: کارخانه صنایع معدنی این معدن نیز در بخش لادیز دهستان سیاه جنگل تمین و در محل روستای لهرمبا در زمینی به زیربنا 670 متر مربع به مساحت 20 هزار مترمربع و ایجاد اشتغال 15 نفر با تولید محصول کنسانتره مس اکسیدی با ظرفیت 420 تن در سال در حال فعالیت است.
    وی ادامه داد: با اتمام طرح توسعه این واحد برای بیش از 50 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

    به گزارش ایرنا قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن نسبتا غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی ، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگ‌های ساختمانی بویژه گرانیت و همچنین پتانسیل‌های معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت ها و توانمندی‌های این استان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر