کدام معادن از پرداخت ۲۰ درصد حقوق دولتی معاف می شوند؟

عصر معدن- مجریان معادن سبز تا ۲۰ درصد از پرداخت حقوق دولتی معاف می شوند.;

کدام معادن از پرداخت ۲۰ درصد حقوق دولتی معاف می شوند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از صدا و سیما، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: در صورتی که بهره برداران این معادن، طرح مورد قبول محیط زیست را ارائه و آن را پس از تصویب در شورای معادن استان، اجرا کنند تا سقف 20 درصد از پرداخت حقوق دولتی معاف می‌شوند.

    اسرافیل احمدیه با اشاره به اینکه بهره بردارن معادن باید نگاه زیست‌محیطی داشته باشند افزود: معدن و محیط‌زیست هیچکدام نباید بازدارنده یکدیگر باشند .
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: توجه به معادن سبز در جهت سیاست‌های دولت برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان آغاز شده است.
    احمدیه افزود: معدن داران استان اصفهان سالانه 240میلیارد ریال به عنوان حقوق دولتی به حساب خزانه واریز می کنند.
    وی افزود: بر اساس قانون باید 15 درصد این مبلغ به استان برگردانده شود و در ساخت جاده و زیرساختهای محلی که معدن در آن واقع شده هزینه شود اما تاکنون مبلغ جزئی به استان برگردانده شده است.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه پرداخت این مبلغ حق مردم استان است گفت: سال 96 حدود سه میلیارد ریال و پارسال هم هفت میلیارد ریال به این استان برگشت داده شده است.
    استان اصفهان با ظرفیت برداشت سالیانه 40 میلیون تن از نظر تعداد معادن رتبه اول کشور را دارد و از نظر استخراج در جایگاه چهارم کشور قرار دارد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر