جو منفی بر معاملات بازار فلزات پایه حاکم شد

عصر معدن- در واکنش به آمار تجارت خارجی چین جو منفی بر معاملات بازار فلزات پایه حاکم شد و محصولات معاملاتی این بازار به محدوده منفی خزیدند. با این وجود افت مجدد شاخص دلار از کاهش ملموس قیمت این محصولات جلوگیری کرد.;

جو منفی بر معاملات بازار فلزات پایه حاکم شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از دنیای بورس، در حالی که پیش‌بینی‌ها از رشد بیش از 5 درصدی صادرات چین در ماه دسامبر حکایت داشت، صبح امروز گمرک این کشور اعلام کرد که سطح صادرات افتی 4/4 درصدی را تجربه کرده است. 
    این شدیدترین میزان افت ماهانه در دو سال اخیر به حساب می آید. همچنین سطح واردات در ماه گذشته افت سالانه‌ای در سطح 7/6 درصد را تجربه کرد که این میزان کاهش از جولای 2016 تاکنون بی سابقه بوده است. در عین حال بر طبق گزارش گمرک چین، مجموع مازاد تراز تجاری این کشور در سال 2018 به 351/7 میلیارد دلار رسیده که این کمترین میزان کازاد تراز تجاری از سال 2013 به حساب می‌آید.
    انتشار گزارش تجارت خارجی چین در ماه دسامبر نگرانی‌های را در میان فعالان اقتصادی در زمینه دورنمای رشد اقتصادی این کشور و چشم‌انداز تقاضا برای فلزات پدید آورد و همین امر به افت قیمت این محصولات در صبح امروز منجر شد.
    در این میان با ورود مجدد شاخص دلار به محدوده منفی در صبح دوشنبه، کمی از فشار ناشی از گزارش چین خنثی شد و همین امر میزان افت قیمت فلزات را محدود کرد.
    در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن با افتی 0/7 درصدی در سطح 5913 دلار قرار گرفته و سرب با کاهشی 0/5 درصدی به 1984 دلار رسیده است. آلومینیوم با افتی 0/3 درصدی در سطح 1842 دلار قرار گرفته و در این میان روی به 0/6 درصد ارزان شده و در قیمت 2539 دلار معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر