پیش‌بینی افزایش قیمت در بازار جهانی طلا

عصر معدن- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، اکثریت کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به ادامه روند رشد قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.;

پیش‌بینی افزایش قیمت در بازار جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک هفته گذشته تا مرز 1302 دلار عقب نشینی کرد که پایینترین قیمت امسال بود. با این همه قیمت ها دوباره افزایش پیدا کردند. مهمترین رویداد هفته گذشته، نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا بود که مطابق با انتظارات، نرخ های بهره را بدون تغییر نگه داشت و سیاستگذاران آمریکایی درباره تسریع روند افزایش نرخ های بهره در آینده سیگنالی به بازار مخابره نکردند. در این بین، آمار اشتغال آوریل نشان داد که اقتصاد آمریکا در ماه گذشته 164 هزار شغل جدید ایجاد کرده که بسیار کمتر از حد انتظار بود.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت 18 نفر شرکت کردند که از میان آنها 12 نفر یا 67 درصد افزایش قیمت طلا و چهار نفر یا 22 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که دو نفر یا 11 درصد نظری نداشتند.

    در این بین، 809 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها 557 نفر یا 69 درصد افزایش قیمت طلا و 183 نفر یا 23 درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند؛ 69 نفر یا 9 درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

    برای هفته گذشته 52 درصد از کارشناسان وال‌استریت کاهش قیمت طلا و 58 درصد از سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

    در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 2 دلار یا معادل 0.2 درصد افزایش یافت و در 1314.70 دلار بسته شد. طلا برای کل هفته گذشته 0.7 درصد کاهش ثبت کرد.

    به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه "پرایس فیوچرز"، رشد کمتر از حد پیش بینی شده اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در آوریل به نفع طلا خواهد بود. حتی با وجود اینکه نرخ اشتغال به 3.9 درصد کاهش پیدا کرده اما ضعف کلی بازار اشتغال، نگرانی ها نسبت به تسریع روند افزایش نرخ های بهره را کمتر می کند. بعلاوه نگرانی های ژئوپلیتیکی نیز بر بازار تاثیر می گذارد.

    طلا که دارایی بدون بازدهی است به افزایش نرخ های بهره آمریکا به شدت حساس است زیرا نرخ های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز زرد لطمه زده و تقاضای خرید را محدود می‌کند.

    بانک مرکزی آمریکا نرخ های بهره را در مارس افزایش داد و دو دور دیگر افزایش نرخ های بهره در سال میلادی جاری را پیش بینی کرده است.

    جورج گرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" با پتانسیل وقوع یک جنگ تجاری، پیش بینی کرد قیمت طلا افزایش پیدا کند.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو انتظار دارد طلا در قیمت بالاتری معامله شود زیرا در مرز 1300 دلار از حمایت بالایی برخوردار است.

    در این بین برخی از کارشناسان نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین بودند. کوین گریدی، رییس شرکت "فونیکس فیوچرز" با اشاره به اینکه طلا هفته گذشته به پایین ترین قیمت امسال سقوط کرد و همچنین قیمت این فلز ارزشمند پایین متوسط پنج ساله مانده است، کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرد.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت SIA" ولث منیجمنت" تا زمانی که طلا از محدوده قیمت اخیرش خارج نشود، نسبت به روند قیمت این فلز نظری ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر