۴.۸درصد صادرات غیرنفتی کشور از استان کرمان انجام می‌شود

صنایع و معادن ملزم به آوردن گردش مالی به استان هستند

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از صادرات ۴.۸ درصدی غیر نفتی استان کرمان خبر داد.;

صنایع و معادن ملزم به آوردن گردش مالی به استان هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، مهدی حسینی نژاد در مراسم گرامیداشت هفته صنعت و نشست گفتمان مدیران صنایع شهرستان رفسنجان گفت: در کشور ما انرژی خیلی ارزان است و نزدیک به 45 میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌کنیم در حالی که صادرات غیرنفتی کشور سال گذشته 45 میلیارد دلار بود و سال 96 هم 44 میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت شد که یارانه هم همین رقم است.

    وی با بیان اینکه تسهیلاتی که برای رونق تولید مجلس مصوب کرد و باید پرداخت می‌شد، نشد، افزود: در قانون مصوب شده باید 40 درصد تسهیلات بانک‌ها برای رونق تولید باشد متوسط پرداختی سال‌های قبل حدود 32 درصد است و سال گذشته 27 درصد تسهیلات پرداخت شد.

    وی عنوان کرد: در سال گذشته 63 درصد واحدهای ما مشکل تسهیلات و 43 درصد مشکل بازار داشتند، 43 صد واحدها مشکل بی‌ثباتی قیمت‌ها و34 درصد بحث بیمه و مالیات داشتند که نه تنها مشکلات‌شان حل شد بلکه چند برابر هم شد.

    رییس سازمان صمت استان کرمان ابراز داشت: در سال‌های 95 تا 97 حدود 202 واحد تولیدی موفق شدند تسهیلات رونق تولید بگیرند، این جزء سیاست‌های کلان بود که می‌خواست به تولید کمک کند اما کمک به این شکل معنا ندارد.

    حسینی نژاد تصریح کرد: علی‌رغم اینکه استان ما متمول است اما منابع بانکی عمدتا در تهران است و زمانی که بانک‌ها منابع نداشته باشند سیستم بانکی کمکی به تولید نمی‌کند.

    وی با بیان اینکه تأمین ارز را یکی از چالش‌های واحدهای صنعتی است، یادآور شد: 4٫8 درصد صادرات غیرنفتی کشور متعلق به استان کرمان است.

    مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه بیان کرد: در قانون معادن ماده 43 شرکت‌ها، صنایع و معادن ملزم به این هستند که گردش مالی خود را به استان خود بیاورند.

    حسینی نژاد با بیان اینکه نگاه 40 ساله به سمت کشاورزی در حال تغییر بوده و استان به سمت صنعتی‌شدن پیش می رود، افزود: سالانه شش میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود که 141 میلیون مترمکعب آن مربوط به صنعت است.

    وی ابراز داشت: سال گذشته سازمان صمت چهار هزار و 200 میلیارد تومان برای کشور درآمد داشته است که از محل‌های مالیات، وارادات گمرکی، حقوق دولتی و… بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر