تامین مالی صندوق بیمه معدنی از طریق انتشار اوراق در بورس/ افزایش سرمایه صندوق تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان هدفگذاری شده است

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو از برنامه تامین مالی صندوق سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از طریق انتشار اوراق در بورس خبر داد و گفت: سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی طی امسال ۳۵۰ میلیارد تومان بود که در سال آینده این رقم تا ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد. وی افزود: با توجه به نقش حمایتی صندوق، برنامه افزایش سرمایه این شرکت تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم مورد حمایت ایمیدرو است.;

تامین مالی صندوق بیمه معدنی از طریق انتشار اوراق در بورس/ افزایش سرمایه صندوق تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان هدفگذاری شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در این نشست که جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، محمد باقر عالی رییس هیات عامل ایدرو، محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن ایران،‌ اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس و محمد مسعود سمیعی نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارسیان حضور داشتند، افزود: با توجه به نیاز روزافزون صنایع معدنی به مواد خام و به دلیل اینکه بخش استخراج مواد معدنی در ابتدای زنجیره تولید است، تقویت ناوگان استخراج و حمل مواد معدنی در معدن مورد توجه قرار گرفته که این موضوع افزایش سرمایه صندوق تا 1000 میلیارد تومان را توجیه پذیر می کند.

    وی ضمن اعلام اینکه وظایف صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی توسعه خواهد یافت، گفت: حضور در برنامه اکتشافات جدید و تامین تجهیزات اکتشاف و حفاری، توسعه ناوگان حمل و نقل در معادن و همچنین تقویت نقش حمایتی صندوق در طرح احیا معادن کوچک از جمله وظایف صندوق خواهد بود.
    غریب پور ضمن تاکید بر برنامه ریزی برای "معدنکاری در عمق" گفت: ایمیدرو توسعه حوزه سنگ های تزیینی و همچنین سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را آغاز کرده است.
    وی افزود: در این زمینه نخستین بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در استان اصفهان راه اندازی خواهد شد. وی با بیان اینکه توسعه این حوزه با حداقل سرمایه گذاری نیز ممکن خواهد شد، گفت: توسعه این بخش در نقاطی از کشور که در این حوزه ظرفیت دارند، اشتغالزایی قابل توجهی با کم ترین سرمایه گذاری را در پی خواهد داشت.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کمیته مالی طرح اجرا و فعال سازی معادن کوچک در اختیار صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی است، اظهار داشت: صندوق بیمه یک نهاد مطمئن برای توسعه معادن کشور است و این مجموعه علاوه بر اجرای برنامه های خود، می تواند در نوسازی ناوگان حمل و نقل معادن موثر واقع شود.
    غریب پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه "اینوماین 2" که هم اکنون در حال برگزاری است، عنوان کرد: سال گذشته 130 ایده به جشنواره ارایه شد که طی سال جاری تعداد ایده ها با رشد چشمگیری تا 400 ایده افزایش یافت.

    تعامل در برنامه ریزی و اجرا
    وی گفت: ایمیدرو فضای تعامل و مشارکت در پیشبرد اهداف این حوزه را اولویت قرار داده و اعتقاد داریم برای تصمیم سازی و تصمیم گیری درست در برنامه ریزی و اجرا، مسوولان باید گرد هم آمده، تا دستیابی به اهداف اقتصادی کشور را سرعت بخشیم.

    تقدیر سرقینی از ایمیدرو در افزایش سرمایه صندوق بیمه
    در این نشست جعفر سرقینی معاون معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به نقش ایمیدرو در افزایش سرمایه صندوق سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، از تلاش های این سازمان در به ثمر رسیدن برنامه افزایش سرمایه صندوق تشکر کرد.
    وی تصریح کرد: اکنون صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی می تواند برای تحقق اهداف آتی، بر روی افزایش سرمایه تا سقف هزار میلیارد تومان تمرکز کند.
    سرقینی درباره جایگاه قانونی صندوق بیمه معدنی گفت: تاسیس این صندوق و همچنین نظام مهندسی معدن در قانون معادن مصوب سال 77 پیش بینی شده بود که جا دارد از مسوولان وقت همچون مهندس محلوجی،‌ دکتر نیلی و دکتر جهانگیری تشکر کرد.
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد که با افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی شاهد افزایش کارایی و اثربخشی این نهاد در توسعه معادن خصوصی باشیم.
    محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن ایران نیز در این نشست با اشاره به خدمات صندوق بیمه معدن گفت: طی سال های اخیر شاهد رشد و تنوع بخشی در خدمات این نهاد به معدنکاران بوده ایم.
    وی تاکید کرد: رشد جایگاه صندوق سبب ارتقای بخش معدن خواهد شد از این رو حمایت از جایگاه صندوق به نفع جامعه معدنکاری ایران می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر