معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در حاشیه افتتاح خط تولید شمش نیکل

استفاده از محصولات دانش بنیان روبه رشد است

عصر معدن- امروز سی ام اردیبهشت ماه، خط تولید شمش خالص نیکل در کارخانه شرکت گسترش فناوری خوارزمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رئیس جمهور افتتاح شد.;

استفاده از محصولات دانش بنیان روبه رشد است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در حاشیه افتتاح این خط  تولید گفت: میزان استفاده از محصولات دانش بنیان تولید داخل در صنعت نفت و جایگزینی آنها با محصولات خارجی رو به رشد است. ساختار در صنعت نفت به گونه ای است که در صورت استفاده از محصولات داخلی شرایط برای بازگشت کالای خارجی غیر ممکن می شود.
    ستاری در ادامه افزود: مهم ترین مشکل ما در این مورد استانداردهای API است که البته با تلاش هایی که در حال انجام  است، این مشکل نیز رفع خواهد شد. در مورد 10 گروه کالای اصلی هم اکنون شاهد پیشرفت های خوبی در تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت هستیم.
    همچنین به گفته حسن نوائی مدیرعامل کارخانه گسترش فناوری خوارزمی افتتاح این خط تولید، دو میلیون و پانصدهزار دلار صرفه جویی ارزی برای این کارخانه و کشور بدنبال دارد.

    نوائی ظرفیت تولید نیکل و مشتقات آن در کارخانه خوارزمی بالغ بر 7 تن در ماه دانست و گفت: ظرفیت این کارخانه در تولید نانوکاتالیست های کشور را 3000 تن در سال است.

    گفتنی است شمش نیکل از محصولات مهم در تولید کاتالیست در صنایع کشور است که با تولید آن گام بلندی در خودکفایی و صرفه جویی ارزی برای تولید کاتالیست های مورد نیاز صنعت نفت و سایر صنایع کشور برداشته شد. کارخانه خوارزمی هم اکنون بخش مهمی از کاتالیست های مورد نیاز در چند واحد پتروشیمی از جمله پتروشیمی  کرمانشاه، خوزستان و صنایع فولاد را تامین می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر