نخست وزیر استرالیا:

تعرفه‌های امریکا منصفانه است

عصر معدن- استرالیا می‌گوید صادرات آلومینیوم این کشور به ایالات متحده منصفانه بوده است.;

تعرفه‌های امریکا منصفانه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن» پس از  اینکه نیویورک تایمز گزارش کرد که دونالدترامپ، رئیس جمهور، تعرفه هایی را برای کانبرا در نظر گرفته است اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه گفت که صادرکنندگان آلومینیوم با شرایط قرارداد با ایالات متحده موافق هستند.

    نیویورک‌تایمز، به نقل از منابع نامشخص،گفت : افزایش صادرات آلومینیوم به ایالات‌متحده در سال گذشته ترامپ را بر آن داشت تا تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم را برای استرالیا در واکنش به صادرات اعمال کند. اما ترامپ متقاعد شد که پس از توصیه به تعویق انداختن تعرفه ها در استرالیا، از طرح عقب‌نشینی کند. زیرا تعرفه‌های گمرکی برای استرالیا به عنوان متحد اصلی این کشور در آسیا - اقیانوسیه را منحرف خواهد کرد.

    موریسون گفت که صادرکنندگان استرالیایی هیچ کاری اشتباه انجام نداده اند.
    موریسون به خبرنگاران در هانیارا، پایتخت جزایر سلیمان، گفت: "ما با ایالات متحده قرارداد داریم و در این توافقنامه کار می کنیم."

    ترامپ 25درصد تعرفه برای فولاد و 10درصد تعرفه واردات آلومینیوم در ماه مارس را به بسیارری از کشورها تحمیل کرد. اما او پس از لابیگری با Malcolm Turnbull، نخست وزیر استرالیا، برای معافیت برای کانبرا موافقت کرد.

    استرالیا هر ساله حدود 500 میلیون دلار (347 میلیون دلار) فولاد و آلومینیوم به ایالات متحده صادر می کند.
    معاون وزیر بازرگانی کشور، سیمون بیرمینگه، در بیانیه ای، گفت: "تولید کنندگان آلومینیوم استرالیا با قیمت های بازار در محیط رقابتی، بدون دریافت یارانه دولتی یا حمایت مشابه، تجارت می کنند."

    استرالیا از دیرباز یکی از متحدان وفادار ایالات‌متحده بوده‌ و حمایت از واشنگتن در ماه‌های اخیر برای مبارزه با رشد اقتصادی و نفوذ چین در منطقه اقیانوس آرام از اقدامات این کشور بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر