کشف زمرد بزرگ ۵۰۰ هزار دلاری در منطقه اورال روسیه

عصر معدن- زمردی با وزن ۱.۶ کیلوگرم در بزرگترین معدن زمرد اروپا در روسیه کشف شد. این سنگ بزرگترین زمرد کشف شده طی ۳۰ سال است و ارزش آن احتمالا ۵۰۰ هزار دلار آمریکاست.;

کشف زمرد بزرگ ۵۰۰ هزار دلاری در منطقه اورال روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، زمردی با وزن 1.6 کیلوگرم در بزرگترین معدن زمرد اروپا در روسیه کشف شد. این سنگ بزرگترین زمرد کشف شده طی 30 سال است و ارزش آن احتمالا 500 هزار دلار آمریکاست.

    شرکت دولتی تکنولوژی بالای روستاک که تحت مالکیت معدن مالیشووسکی روسیه قرار دارد، در مورد این اکتشاف اعلام کرد این کریستال نادر که از نظر فرم و اندازه منحصر به فرد است ، در عمق 260 متری زمین کشف شده است. سال گذشته.یک سنگ زمرد 1.5 کیلو گرمی کوچک‌تر در همین معدن کشف شد، در حالی که بزرگترین زمرد کشف شده جهان 2 کیلوگرم وزن داشت و در 1990 پیدا شد.

    این جواهر در شکل اصلی خود دارای لبه های صاف است که نشان دهنده نادر بودن فوق العاده و منحصر به فرد بودن این سنگ است.

    زمرد سومین جواهر ارزشمند جهان پس از الماس و یاقوت است. عاشقان جواهرات از الان علاقه خود را به این جواهر منحصر به فرد تازه کشف شده نشان داده‌اند که طبق تخمین‌های اولیه،ارزش آن به همراه چند سنگ کشف شده دیگر به 32 میلیون روبل ( حدود 490 هزار دلار ) می رسد.

    معدن مالیشووسکی تنها معدن روسیه در نوع خود و بزرگترین معدن زمرد اروپاست. این معدن سالانه 94000 تن سنگ معدن را پرداخت می کند که شامل 150 کیلوگرم زمرد ،15 کیلو الکساندریت (نوعی سنگ قیمتی که در روشنایی روز سبز تیره و در نور چراغ قرمز تیره است) و بیش از پنج تن یاقوت کبود می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر