وضع عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات سنگ‌آهن از مهرماه

عصر معدن- مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت اعلام کرد: در صورت تصویب هیات وزیران و به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر از مهرماه سال جاری ۲۵ درصد عوارض صادرات بر سنگ‌ آهن اعمال می‌شود.;

وضع عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات سنگ‌آهن از مهرماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، سیف‌الله امیری افزود: برای جلوگیری از خام فروشی وضع عوارض بر صادرات مواد معدنی و سنگ آهن بر حسب کد تعرفه چهار رقمی اعمال می شود که برای امسال 25 درصد پیشنهاد دادیم و در صورت تصویب از مهرماه اجرایی می شود.

    وی با اشاره به عدم نیاز واحدهای تولیدی داخل به سنگ آهن هماتیت، تصریح کرد: البته خودمان در این زمینه مدیریت خواهیم کرد و اگر سنگ آهن هماتیت در کشور مصرفی نداشته باشد تصمیم دیگری می گیریم.

    امیری تاکید کرد: هدف از وضع عوارض صادرات جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تامین نیاز واحدهای داخل کشور است که مقام معظم رهبری و معاون اول رییس جمهور هم بر آن تاکید کرده اند و تاکنون توانستیم این مساله را پیگیری کرده و نتیجه بگیریم.

    این مقام مسوول در ادامه اعلام کرد: با این تصمیم خام فروشی سنگ آهن به زیر 5 میلیون تن خواهد رسید و این در حالی است که سال گذشته 8.5 میلیون تن سنگ آهن صادر شد.

    امیری یادآور شد: در 5 ماهه ابتدای سال جاری صادرات محصولات سنگ آهن 2.2 میلیون تن به ارزش 542 میلیون دلار بوده است که نشان از کاهش حدود 30 تا 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

    به گفته وی، در سال 97 صادرات کنسانتره 5.5 میلیون تن، گندله 2.8 میلیون تن، آهن اسفنجی حدود 534 هزار تن، شمش 5.4 میلیون تن و محصولات فولادی 3 میلیون تن بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر