طی سه ماه پایانی ۲۰۱۹:

محدودیت های صادراتی چین تولید فولاد خام ژاپن را کاهش می دهد

عصر معدن- وزارت صنعت، تجارت و اقتصاد ژاپن از کاهش تولید فولاد این کشور به دلیل محدودیت های صادراتی در چین طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داد.;

محدودیت های صادراتی چین تولید فولاد خام ژاپن را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Engineering news وزارت صنعت، تجارت و اقتصاد ژاپن اعلام کرد: پیش بینی می شود تنش ها و عدم اطمینان در محدودیت های صادراتی چین تولید فولاد خام ژاپن را طی سه ماهه پایانی سال جاری میلادی(از ابتدای اکتبر تا پایان دسامبر2019 ) با کاهش 0.1 درصدی مواجه کند.

    تولید فولاد خام ژاپن طی سه ماهه پایانی سال جاری میلادی 25 میلیون و 690 هزار تن پیش بینی شده است در حالی که در مدت مشابه سال 2018 میلادی این کشور 25 میلیون و 700هزار تن فولاد خام تولید کرده است.

    طی مدت یاد شده، بر خلاف کاهش 0.1 درصدی تولید فولاد خام ژاپن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، این میزان تولید نسبت به سه ماهه سوم سال جاری میلادی با رشد 0.8 درصدی همراه خواهد بود.

    همچنین پیش بینی می شود تقاضای محصولات فولادی، شامل محصولات فولادی صادراتی، با افت 2.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 22 میلیون و 920هزار تن کاهش یابد. حدود 40 درصد از فولاد ژاپن صادر می شود که پیش بینی می شود طی مدت مذکور با 1.4 درصد کاهش ثبت شود.

    از سوی دیگر، روند رو به رشد صادرات فولاد روسیه و هند به آسیا بر قیمت های منطقه تاثیر داشته و به صادرات ژاپن ضربه خواهد زد. صادرات محصولات فولادی روسیه و هند به آسیا نیز برای ژاپن عوامل مزاحم در بازار به شمار می روند.

    کشور ژاپن یکی از بزرگترین کشورهای فولادساز جهان است که با تولید 104 میلیون و 300 هزار تن فولاد در سال 2018 میلادی توانست جایگاه سوم جهان را در تولید این محصول به خود اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر