نیازمند تغییر رویکرد در صنعت فولاد هستیم

عصر معدن- معاون برنامه ریزى وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:صنعت فولاد در سال ٩٧ هم در ارز آورى و هم اشتغال نقش مهمى را ایفا کرد.;

نیازمند تغییر رویکرد در صنعت فولاد هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن»، سعید زرندى در پنجمین کنفرانس بین المللى استیل پرایس اظهار کرد: سال ٩٧ شرایط ویژه اى براى اقتصاد کشور بود به ویژه تشدید تحریم ها و تکانه هاى ارزو باعث ملتهب شدن فضای سیاسى شد.

    وى ادامه داد: البته برخى تحلیل کردند در سال ٩٧ صنعت ضربه ویژه اى مى خورد اما با همت فعالان بخش خصوصى از این موضوع گذر کردیم هرچند عوارضى به همراه داشت.

    زرندى افزود: اشکال ما نبود مدیریت دانش در سیستم و مستند سازى است.
    وى گفت: سال ٩٨ تا به این لحظه تغییرات جدى در پارامترهاى بین المللى نداشتیم و دولت و فعالان بخش خصوصى توانسته اند تکانه هاى ارزى را مدیریت کنند.
    معاون برنامه ریزى وزارت صنعت، معدن و تجارت  همچنین اظهار کرد: در سال ٩٨ سعى داریم ارتباط با انجمن ها را افزایش دهیم زیرا ٢ جهت گیرى اساسى براى سال جارى در دستور کار قرار دارد.
    زرندى با اشاره به این جهت گیرى ها گفت: اولین تمرکز ما بحث صادرات به کشورهاى همسایه است. سال ٩٧ بالغ بر ٢٣ میلیارد دلار صادرات به کشورهاى همسایه داشتیم که از این میزان ٩ میلیارد دلار تنها به کشور عراق بوده است.
    وى تصریح کرد:بحث دیگر آن است که تحریم ها فرصتى را براى شناسایی ظرفیت هاى کشور ایجاد کرد. در سال ٩٧ از ٤٢ میلیارد دلار واردات به میزان ٢٧ میلیارد دلار مربوط به حوزه صنعت بوده است که در این میان سهم کالاهاى واسطه بالا بوده است.
    زرندى ادامه داد: امروز ظرفیت ها و امکانات تولید در حال بررسى است، در شرایط فعلى باید نیاز شرکت ها را جمع آورى کرده و به آنها پاسخ دهیم.

    به گفته معاون برنامه ریزى وزارت صنعت، معدن و تجارت ، صنعت فولاد در سال ٩٧ هم در ارز آورى و هم اشتغال نقش مهمى را ایفا کرد.

    وى با اشاره به گزارش ٣۰ فروردین بورس ایران بیان کرد: صنایع و مواد موثره بیشترین رشد را در بورس داشتند و فلزات اساسى با ٦.١٥ درصد در رتبه دوم این رشد قرار دارد.
    زرندى افزود: فولادمبارکه اصفهان، پتروشیمى خلیج فارس و شرکت مس نیز جز شرکت هاى اثر گذار بودند.
    معاون برنامه ریزى وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: خوشبختانه در فولاد سرمایه گذارى ها و جهت گیرى هاى خوبى انجام شده است.
    وى با اشاره به هدف گذارى تولید ٥٥ میلیون تن فولاد براى ١٤۰٤، بیان کرد: طرح توازن زنجیره فولاد از زمان وزارت مهندس نعمت زاده در دستور کار قرار گرفت و این موضوع باعث شد تا امروز ٣٥ میلیون تن ظرفیت در فولاد داشته باشیم. در حال حاضر با وجود مجوز صادر شده براى فولادخام به میزان ٩٤.٤ میلیون تن قطعا از هدف ١٤۰٤ جلوتر خواهیم بود.
    زرندى تاکید کرد: امروز نیازمند تغییر نگاه براى فولادهایى با ارزش افزوده بالا هستیم زیرا ظرفیت تولید شمش فولاد اشباع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر