قائم مقام ایمیدرو

باید فرآوری براساس نیازهای روز دنیا باشد

عصر معدن- قائم مقام ایمیدرو در گردهمایی مدیران این سازمان با اشاره به نتایج کنگره جهانی معدن در سال ۲۰۱۸ گفت: ارزش ذخایر معدنی دنیا به ۳۱۰ تریلیون دلار می‌رسد و این در حالی است که سالانه ۸/۸ تریلیون دلار از معادن دنیا برداشت می شود.;

باید فرآوری براساس نیازهای روز دنیا باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» اردشیر سعدمحمدی با بیان این مطلب در ادامه افزود: ذخایر فعلی معدنی دنیا تا 40سال آینده پاسخگوی صنایع است و این امر توجه به اکتشاف را نشان می دهد و سالانه 17 میلیارد تن از معادن دنیا برداشت می‌شود.
    به گفته وی، ایران از نظر ذخایر جایگاه پنجم جهانی را ( بعد از روسیه، امریکا، عربستان و کانادا) در اختیار گرفته و ارزش ذخایر معدنی ایران 27.3 تریلیون دلار اعلام شده است.

    سعدمحمدی گفت: ارزش تولیدات استخراجی امریکا به 75.2 میلیارد دلار می رسد که در بخش فرآوری به 727 میلیارد دلار افزایش می یابد. این تولیدات در صنایع به ارزش 2940 میلیارد دلاری می‌رسند.

    وی گفت: آسیا 58.2درصد از تولیدات معدنی دنیا را برعهده دارد. اروپا 8.5، آمریکای شمالی 14.2، آمریکای جنوبی 6.4، اقیانوسیه 6.9 و افریقا 5.4 درصد از تولیدات را عهده دار هستند. همچنین بخش عمده ای از رشد چین مربوط به صنایع معدنی بوده است. اتحادیه اروپا 20 ماده معدنی را به عنوان عناصر استراتژیک اعلام کرده است.

    وی ادامه داد: صنایع معدنی بیش از 2هزار نوع ماده فرآوری شده تولید می کنند،  ایران نیز باید بر اساس نیازهای روز بازارهای دنیا اکتشاف و فرآوری داشته باشد.

    به عقیده وی، تحقق تولید 162 میلیون تن سنگ‌آهن نیاز به نگرش جدید در تامین ماده معدنی و شناخت بازارهای جهانی دارد.

    سعدمحمدی همچنین در ادامه سخنانش اظهار کرد: متاسفانه در دانشگاه‌های کشور اهمیت چندانی به دروس ایمنی نمی دهند و آن را اختیاری فرض کرده اند در حالیکه در صنایع ابتدا تابلو "اول ایمنی، بعد کار" را می بینیم.

    وی ادامه داد: هنوز در کشور استاندارد بین المللی جورک به درستی پیاده نشده و تاییدیه آن نیز صادر نمی شود. نیاز به توجه بیشتر به اکتشاف داریم تا زمینه استخراج از معادن بیش از پیش فراهم شود. همچنین افزایش ایمنی، اکتشاف و تولید نیاز به تغییر ساختار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر