بزرگ‌ترین کاهش قیمت مس از سال ۲۰۱۸

عصر معدن- قیمت مس روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت و به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضای ناشی از افزایش موارد ابتلاء به کووید در چین، کاهش رشد جهانی و افزایش ذخایر، به سمت اولین کاهش سالانه خود از سال ۲۰۱۸ رسید.;

بزرگ‌ترین کاهش قیمت مس از سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، مایکل ویدمر، تحلیلگر بانک آمریکا گفت: این نگرانی در ایالات متحده وجود دارد که فدرال‌رزرو اقتصاد را به سمت رکود سوق دهد؛ بحران انرژی در اروپا، فشار زیادی بر شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان وارد کرده است. در چین نیز مسائل مختلف، از جمله محدودیت‌های ناشی از کووید که تاثیر شدیدی بر فعالیت‌ها داشت، نگران‌کننده بوده است. قیمت فلز مورد استفاده در صنایع برق و ساختمان در سال گذشته 13 درصد کاهش یافته است.

    برخی کارشناسان بین‌المللی بهداشت اظهار کردند که لغو محدودیت‌ها توسط چین، به دنبال اعتراضات گسترده، به این معنی است که کووید به طور گسترده‌ای کنترل نشده در حال گسترش است و احتمالا روزانه میلیون‌ها نفر را مبتلا می‌کند.

    ذخایر مس در انبارهای ثبت شده در بورس فلزات لندن با 88 هزار و 925 تن از روز جمعه 7525 تن افزایش یافته است. افزایش موجودی انبارها احتمالاً در سال 2023 خواهد بود زیرا تقاضا بیشتر کاهش و مازاد افزایش می‌یابد. قیمت سرب 0.9 درصد افزایش یافت و به 2294 دلار در هر تن رسید.

    به نقل از کیتکو، در بازار سایر فلزات، آلومینیوم با 1.2 درصد کاهش به 2376 دلار، روی با 0.5 درصد کاهش به 2970 دلار، قلع با 0.1 درصد کاهش به 24 هزار و 900 دلار و نیکل با یک درصد کاهش به 29 هزار و 960 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر