استخراج کبالت از اقیانوس آرام

عصر معدن- کشتی چینی نمونه‌های کبالت در اقیانوس آرام را جمع‌آوری کرد.;

استخراج کبالت از اقیانوس آرام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» یک کشتی اکتشاف دریای عمیق چینی پس از جمع‌آوری نمونه‌هایی به اصطلاح کبالت در طی یک بررسی 138 روزه در غرب اقیانوس آرام به بندر بازگشته است.
    کبالت در باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی، یک صنعت مهم برای چین، بزرگ‌ترین بازار خودرو استفاده می‌شود. شرکت‌های چینی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در پروژه‌های استخراج کبالت در جمهوری دموکراتیک کنگو، بزرگ‌ترین تولید کننده جهان هستند.
    به نقل از Yang Shengxiong، مهندس ارشد در مرکز زمین‌شناسی دریایی Guangzhou، این کشتی که در چین طراحی شده‌است، در بیش از 30 منطقه نقشه‌برداری از پوسته‌های حاوی کبالت را انجام داد که روی سطح کوههای زیر آب یافت شده‌است.
    وی گفت: "نمونه هایی از شکسته‌هایی با اندازه ای بیش از 30 سانتیمتر برای اولین بار جمع آوری شده‌اند. چین در حال توسعه اکتشاف دریای عمیق برای تأمین مواد معدنی "استراتژیک" مانند کبالت است. سال گذشته، شرکت  Minmetals Corp متعلق به شرکت دولتی چین، یک بررسی معدن دریایی در دریای اقیانوس آرام انجام داد.
    طبق گزارش سازمان بین المللی دریایی، پوسته کبالت می‌تواند حاوی غلظت های "جزئی اما قابل توجه" کبالت، تیتانیوم، نیکل، پلاتین، مولیبدن، تلوریم، سریم و دیگر فلزات و عناصر خاکی کمیاب باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر