نخستین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم فولاد برگزار شد

عصر معدن- اولین کنفرانس ملی تخصصی ریخته گری فولاد با حضور کارشناسان و متخصصین صنعت و دانشگاهیان به همت فولاد هرمزگان در محل هتل هرمز بندر عباس برگزار شد.;

نخستین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم فولاد برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان ، با  توجه به‌وجود بستری مناسب جهت استفاده از دانش، همفکری و تعامل شرکت‌های فولادی، انجمن‌های علمی نخبگان صنعتی و جامعه دانشگاهی کشور، فولاد هرمزگان برای اولین‌بار در کشور به مدت دو روز در تاریخ های 26 و 27 آذر ماه. جاری کنفرانس تخصصی دو سالانه  ریخته‌گری مداوم فولاد را  برگزار کرد .

      بر اساس این گزارش ، هدف اول این کنفرانس، شناسایی آخرین فناوری‌ها و دستاوردها در حوزه ریخته‌گری مداوم فولاد است. با توجه به تولید فعلی فولاد کشور (کمی و کیفی) و نیاز به توسعه خطوط فولادسازی و ریخته‌گری مداوم مطابق افق 1404 نیاز است که آخرین فناوری‌های ماشین‌های ریخته‌گری مداوم بررسی و معرفی شود همچنین آخرین دستاوردهای مواد مصرفی و تجهیزات مختلف خطوط ریخته‌گری هم در این کنفرانس موردتوجه قرار  گرفت. 
    .
    با توجه به اینکه یکی از اهداف اساسی طبق سند چشم‌انداز 1404 کشور، دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد است و‌ بر مبنای مطالعات طرح جامع کشور، نزدیک به 80 درصد فولاد تولیدی کشور بر اساس افق 1404 توسط کوره‌های قوس الکتریک و القایی تولید می‌شود لذا دستیابی به دانش فنی و فناورانه درخصوص فرآیند ریخته‌گری مداوم، جزء ملزومات اولیه طرح توسعه فولاد ایران است از این رو‌  در این کنفرانس بطور مشروح به آن پرداخته شد.
    بومی سازی و نوآوری در تکنولوژی مواد و قطعات ماشین ریخته گری،
       کیفیت و تولید گریدهای ویژه و عملیات آماده سازی محصول،
    شبیه سازی تاندیش قالب و ماشین (متالوژی- انجماد- جریان مذاب- هدایت حرارتی و ...) ،
    همچنین بهترین تجارب بهره برداری، نگهداری، تعمیرات و توقفات در ماشین ریخته گری مداوم
    سیستم های خنک کاری و روانکاری در ریخته گری مداوم
    نقش فناوری اطلاعات در استقرار راهکارهای انقلاب صنعتی چهارم در فرآیند ریخته گری
    مدرن سازی  وتوسعه پلنت های ریخته گری مداوم
    اتوماسیون و ابزار دقیق و کنترل فرآیند ریخته گری مداوم
    ایمنی و مسائل زیست محیطی فرآیند ریخته گری مداوم
    متالوژی تاندیش، پاتیل و قالب
    نوآوری در تکنولوژی ماشین های ریخته گری از جمله مجورهای ارایه شده در این همایش بودند.
    در این  کنفرانس از کتاب «تولید فولاد تمیز از آهن اسفنجی تا تختال» با حضور مسوولان و دست‌اندرکاران حوزه فولاد رونمایی شد. 
    این کتاب که توسط محمد شریف شریفیان و جواد قراگزلو تالیف شده است، توسط انتشارات فردای شرق و در هشت فصل راهی بازار کتاب کشور شده است. این کنفرانس امروز چهارشنبه به‌کار خود پایان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر