سیل چه بر سر حمل و نقل فولاد خوزستان آورد؟

عصر معدن- مدیر بازاریابی و فروش شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل جاده ای در زنجیره تامین گروه فولاد خوزستان گفت: سیلاب اخیر روند تامین مواد اولیه و ارسال محصولات نهایی فولاد خوزستان را با کندی مواجه کرد که مشکلات در حال کاهش است.;

سیل چه بر سر حمل و نقل فولاد خوزستان آورد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، حامد چرخاب  به جاری شدن سیل در استان خوزستان و درگیری 27 روزه با آن اشاره کرد و افزود: سیلاب اخیر موجب متوقف شدن حمل و نقل ریلی گروه فولاد خوزستان بویژه در ایستگاه های راه آهن «دوکوهه» اندیمشک (واقع در استان خوزستان) و «سمنگان» (واقع در خراسان شمالی) شد.
    وی بیان داشت: از آنجایی که زمان راه اندازی مجدد این ایستگاه ها در روزهای نخست سیلاب مشخص نبود و از طرفی نباید روند حمل و نقل در این شرکت بزرگ فولادی متوقف می ماند، با هماهنگی با پیمانکار در ایستگاه های یاد شده نسبت به تخلیه بار واگن ها و بارگیری مجدد آن با کامیون و انجام حمل و نقل جاده ای اقدام شد.
    چرخاب خاطرنشان کرد: عمده مواد اولیه مورد نیاز فولاد خوزستان کنسانتره خاک آهن است که برای تولید گندله مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین عمده محصولات نهایی تولیدی شرکت، بلوم و اسلب است.
    وی توضیح داد: بخشی از بلوم تولیدی، صادراتی است که از طریق راه آهن به شادگان و از آنجا به بندر امام خمینی (ره) ارسال می شود، اما این خط ریلی مشکلی نداشته و به فعالیت خود ادامه می دهد.
    این مدیر بازاریابی در عین حال گفت: ارسال محصولات تولیدی شرکت به مقصدهای داخلی نیز به دلیل تعطیلی پایانه کامیون داران اهواز ناشی از سیل اخیر، کاهش داشته و هیچ شرکتی نتوانسته نسبت به صدور بارنامه اقدام کند.
    چرخاب ادامه داد: در شرایط عادی، شرکت گنجینه پردیس روزانه بین 800 تا 900 کامیون مواد اولیه برای فولاد خوزستان ارسال می کرد که در موارد استثنایی مثل زمان اعمال محدودیت های ترافیکی هفته های آغازین سال، کاهش می یافت.
    به گفته این مسئول، در حالی که در شرایط عادی روزانه بین 22 تا 25 هزار تن مواد اولیه به گروه فولاد خوزستان ارسال می شد، پس از سیل اخیر به روزانه 10 تا 12 هزار تن کاهش یافته است.
     تاکنون هفت شهر و 270 روستای استان خوزستان به دلیل سیلاب به صورت کلی و جزیی تخلیه شده و به بیش از 170 هزار نفر سیل زده امدادرسانی شده است.
    طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق این استان شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر