طلای جهانی ارزان شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ابهامات پیرامون ریسک‌های سیاسی و نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی ثابت ماند و در حدود مرز ۱۵۰۰ دلار ایستاد.;

طلای جهانی ارزان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1501 دلار و 73 سنت ایستاد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 1512 دلار و 10 سنت رسید. جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، اظهار کرد: تسهیل تنش‌های تجاری و ریسک‌های ژئوپلتیکی نوعی امید در بازار ایجاد کرده که باعث رونق معاملات سهام شده و به همین دلیل طلا از صعود باز مانده است، اما اختلاف تجاری هنوز حل نشده است. ریسک‌های ژئوپلتیکی در هنگ‌کنگ، روند رشد اقتصاد جهانی و همچنین انتظار برای حداقل یک دور دیگر کاهش نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، عواملی هستند که از رشد قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

    دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه از مهلت اول سپتامبر برای وضع تعرفه روی برخی از واردات کالاهای چینی عقب نشینی کرد و وضع تعرفه روی کالاهایی همچون تلفن همراه، لپ تاپ و سایر محصولات مصرفی را به تاخیر انداخت تا تاثیر آن روی فروش تعطیلات کریسمس آمریکا تعدیل شود.

    تسهیل این اختلافات میان دو اقتصاد بزرگ جهان ریسک‌پذیری سرمایه‌ گذاران را بهبود بخشید و در نتیجه بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز چهارشنبه به پیش‌روی پرداختند.

    بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا روز سه‌شنبه تحت تاثیر ریزش پزوی آرژانتین و ناآرامی در هنگ‌کنگ به بالاترین حد خود در بیش از شش سال گذشته صعود کرده بود، اما اعلام خبر به تاخیر افتادن وضع تعرفه‌های آمریکا روی کالاهای چینی باعث شد با 0.7 درصد کاهش بسته شود.

    شاخص دلار آمریکا پس از رشد 0.4 درصدی در شب گذشته، روز جاری در برابر سبدی از ارزهای بزرگ نسبتا بدون تغییر ماند.

    سرمایه‌گذاران به سمپوزیوم سالانه بانک مرکزی آمریکا که هفته‌ آینده برگزار می‌شود چشم دوخته‌اند. معامله‌گران احتمال کاهش 25 واحدی نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر را 74 درصد ارزیابی می‌کنند.

    نرخ‌های بهره جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

    ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه 1.33 درصد کاهش پیدا کرد و به 847.77 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 16 دلار و 95 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.8 درصد کاهش یافت و به 845 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و به 1444 دلار و 20 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر