ترامپ برای قرارداد تجاری با چین آماده نیست

عصر معدن- ترامپ نسبت به مشاورانش در مورد یک قرارداد تجاری با چین کمتر خوشبین است و میگوید در حالی که عقیده دارد چین برای رسیدن به یک قرارداد آماده است، ولی او هنوز برای بستن قرارداد آماده نیست.;

ترامپ برای قرارداد تجاری با چین آماده نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مقامات ارشد کاخ سفید نگرانی ها در مورد ضعف رشد اقتصاد جهان را رد می کنند و می گویند علی رغم یک هفته بی ثبات در بازارهای اوراق قرضه جهان، ریسک رکود بسیار پایین است. آن ها تاکید دارند جنگ تجاری با چین هیچ آسیبی به آمریکا نزده است.

    ترامپ گفت:« ما بسیار خوب عمل می کنیم ، مشتریان ما ثروتمند هستند ، من مالیات را به شدت پایین آورده ام و جیب مردم آمریکا پر از پول است».

    ترامپ نسبت به مشاورانش در مورد یک قرارداد تجاری با چین کمتر خوشبین است و میگوید در حالی که عقیده دارد چین برای رسیدن به یک قرارداد آماده است، ولی او هنوز برای بستن قرارداد آماده نیست.

    وی اشاره کرد که کاخ سفید دوست دارد پکن اول اعتراضات هنگ کنگ را حل و فصل کند.

    ترامپ گفت:« اول باید مسئله هنگ کنگ به شیوه ی بشر دوستانه حل شود .به نظر من این برای قرارداد تجاری خیلی خوب است».

    لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت:« نمایندگانی از دو کشور طی 10 روز آینده با هم گفتگو می کنند. اگر این جلسه ها موفقیت آمیز بود آن وقت برای آمدن مقامات چین به آمریکا برنامه‌ریزی می‌کنیم تا مذاکرات را برای پایان دادن به این جنگ تجاری ادامه دهیم. به نظر می‌رسد این جنگ ریسکی احتمالی برای رشد اقتصاد جهان است».

    علیرغم متوقف شدن گفتگو ها و خطر عوارض بیشتر و سایر محدودیت‌های تجاری در اقتصاد جهان، کودلو در فاکس نیوز اعلام کرد که آمریکا شرایط خوبی دارد.

    کودلو گفت:« هیچ رکودی در راه نیست،  مصرف کنندگان کار می کنند، درآمد آنها رو به افزایش است، آنها در حال خرج کردن و پس انداز کردن هستند».

    این اظهارات پس از یک هفته نگرانی در مورد تأثیر رکود احتمالی آمریکا بر بازارهای مالی بیان شد. در این هفته مقامات دولت آمریکا مطمئن نبودند که اقتصاد طی کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2020 پابرجا بماند. دموکرات ها اعلام کردند سیاست تجاری ترامپ یک ریسک کوتاه مدت شدید به وجود آورده است.

    بازارهای سهام آمریکا هفته گذشته از ترس رکود سقوط کردند، هر سه شاخص عمده آمریکا 3% در روز چهارشنبه پایین آمدند. فدرال رزرو آمریکا و 19 بانک مرکزی دیگر سیاست های مالی خود را آسان تر کرده اند که بزرگترین تغییر از رکود 2009 تا حالاست.

    پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید، این ایده را که بی ثباتی هفته گذشته یک نشانه هشدار دهنده بود رد کرد و گفت پویایی خوب اقتصادی سرمایه گذاران را تشویق می کند پول های خود را به آمریکا بیاورند.

    ناوارو گفت:« ما قوی ترین اقتصاد دنیا را داریم و پول برای بازار سهام وارد کشورمان می شود».

    رشد تولید کارخانه ای در آمریکا آرام شده و سرمایه گذاری تجاری کاهش یافته است. این آرام شدن رشد خبر بدی برای ترامپ است.  وی سعی دارد تلاش خود را برای بردن انتخابات 2020، بر عملکرد اقتصادی‌اش استوار کند. ترامپ هفته گذشته به رای دهندگانش گفت چاره‌ای جز رای دادن به او ندارند تا بتوانند شغل و سرمایه گذاری هایشان را حفظ کنند.

    بتو اورورکه، یکی از کاندیداهای دموکرات ریاست جمهوری گفت:«من میترسم این رئیس جمهور اقتصاد جهان و اقتصاد آمریکا را به رکود بکشاند».

    وی از دولت به خاطر عدم امضای یک قرارداد با چین انتقاد کرد و گفت:«واضح است که هیچ استراتژی برای برخورد با جنگ تجاری بدون آسیب رساندن به کشاورزان و مصرف کنندگان آمریکا وجود ندارد».

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر