نقشه راه معدن و صنایع معدنی بزرگترین افتخار فراکسیون است

عصر معدن- رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس گفت: تهیه نقشه راه معدن و صنایع معدنی به عنوان یک افتخار بزرگ است و تنها بخشی از وزارت صمت و یا می توان گفت تنها بخشی از کل دولت که یک نقشه راه ۴ ساله دارد همین نقشه راه معدن است.';

نقشه راه معدن و صنایع معدنی بزرگترین افتخار فراکسیون است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از خانه ملت، داریوش اسماعیلی در تشریح عملکرد فراکسیون معدن و صنایع معدنی گفت: هدف از تشکیل این فراکسیون، جمع شدن و حضور و مشارکت نمایندگان علاقمند به بخش معدن و صنایع معدنی در جهت بررسی و پیگیری مسائل مرتبط با این حوزه است. مهمترین و شاخص ترین کاری که انجام شده شامل پیگیری تهیه، تصویب، تایید و ابلاغ نقشه راه معدن و صنایع معدنی بوده است.

    تهیه نقشه راه معدن و صنایع معدنی به عنوان یک افتخار بزرگ است و تنها بخشی از وزارت صمت و یا حتی کل دولت که یک نقشه راه 4 ساله دارد.

    شروع تدوین نقشه راه معدن و صنایع معدنی از فراکسیون بود

    نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس افزود: شروع تدوین نقشه راه معدن و صنایع معدنی و برنامه چهار ساله وزارت صمت، در جلسه ای بود که هیئت رئیسه فراکسیون با آقای وزیر و معاونان معدنی جلسه ای داشتند و در آنجا می خواستیم بگوییم که چگونه می خواهیم مطالبات نمایندگان را دنبال و تعامل کنیم که آقای وزیر وقت که شریعتمداری بود، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه تعامل دولت و مجلس در بخش معدن و صنایع معدنی را دادند که این دبیرخانه شامل هیئت رئیسه فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس، هیئت رئیسه کمیته معدن و صنایع معدنی از طرف مجلس بودند و 5 نفر از معاونان از بخش معدن وزارت صمت و نمایندگان بخش خصوصی است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نتیجه بیش از یک هزار ساعت وقت این دبیرخانه که با پیشنهاد و ابتکار فراکسیون معدن و صنایع معدنی شکل گرفت، ایجاد نقشه راه معدن و صنایع معدنی و برنامه چهار ساله وزارت صمت بود. در حال حاضر نیز به دنبال اجرای نقشه راه هستیم و یک هفته در میان جلسات این وزارتخانه با معاونان و مدیران مختلف وزارتخانه برقرار است و بنده نیز به عنوان رئیس فراکسیون معدن، کمیته معدن و البته سازمان نظام مهندسی معدن شرکت دارم.

    در بحث بودجه ورود خوبی داشتیم

    رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس با بیان اینکه در بودجه ورودهای خوبی داشتیم، تصریح کرد: به اهداف خود در این حوزه به خوبی رسیدیم و در بودجه ورود خوبی داشتیم. زمانی که لایحه بودجه در 2 سال گذشته در حال تدوین بوده و قبل از اینکه لایحه بخواهد به مجلس بیاید، طبق اطلاعاتی که کسب می کردیم، نامه نگاری ها و پیشنهادات خود را دادیم و گفتیم که نمایندگان مردم در این فراکسیون که 114 نفر نیز هستند، درخواست دارند که در لایحه اعمال شود که بعد از اینکه به مجلس آمد، نیاز به تغییرات کلی در لایحه بودجه نباشد.

    تهیه نقشه راه معدن و صنایع معدنی به عنوان یک افتخار بزرگ است

    اسماعیلی اظهار داشت: به طور کلی عملکرد خوبی در فراکسیون داشتیم و ارتباطات بسیار رضایتمند است و امیدوار هستیم تا بیشتر نیز پیش رویم. تهیه نقشه راه معدن و صنایع معدنی به عنوان یک افتخار بزرگ است و تنها بخشی از وزارت صمت و یا حتی می توان گفت تنها بخشی از کل دولت که یک نقشه راه 4 ساله دارد به طوری که تعامل مجلس، دولت و بخش خصوصی بر روی آن است، همین نقشه راه معدن است.

    اصلاح بودجه یکی از دستاوردهای فراکسیون

    این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: به تازگی وزارت صمت در بخش صنعت نیز چنین کاری را دنبال می کند تا نقشه راهی را در بخش صنعت داشته باشد. در بودجه نیز نمایندگان کمک هایی داشتند که اصلاح بودجه، پیگیری آن و پیشنهاد قبل از اینکه لایحه بخواهد تصویب شود از مهمترین عملکردهای این فراکسیون بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر