طلا دوباره گران می شود

عصر معدن- قیمت طلا روز دوشنبه به دلیل رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، ثابت ماند.;

طلا دوباره گران می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1223.31 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با حدود 0.1 درصد افزایش، در 1223.8 دلار ایستاد.

    به گفته برایان لان، مدیرکل شرکت "گلد سیلور سنترال"، سرمایه‌گذاران در مقطع فعلی با توجه به ابهامات پیرامون افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و جنگ تجاری آمریکا و چین،   بخشی از پول خود را به طلا منتقل کرده‌اند و طلا را بیمه‌ای در برابر این ابهامات می‌بینند.

    با این حال رشد ارزش دلار مانع از صعود بیشتر قیمت طلا شده است.شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ حدود 0.1 درصد رشد کرد، زیرا سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی‌ها از کندی رشد اقتصاد جهانی و تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، متقاضی ارزهای مطمئنی مانند دلار آمریکا شده‌اند.

    استفن اینس، مدیرمعاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA در این باره گفت: حرکت دلار بر مسیر قیمت طلا در کوتاه‌مدت تعیین‌کننده خواهد بود.

    براساس گزارش رویترز، فعالان بازار طلا اکنون به مذاکرات میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رییس جمهور چین در حاشیه نشست سران گروه 20 در آرژانتین متمرکز شده‌اند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.6 درصد افزایش یافت و به 14.33 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 839.70 دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 1.1 درصد صعود کرد و به 1131 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر