ایجاد ۵ واحد فرآوری مواد معدنی ‌در آذربایجان غربی

عصر معدن- سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی از ایجاد ۵ واحد فرآوری مواد معدنی در استان خبر داد.;

ایجاد ۵ واحد فرآوری مواد معدنی ‌در آذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، محمد دهقان افزود: برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان 5 واحد فرآوری مواد معدنی در سر معدن با اشتغال زایی مستقیم برای 100 نفر ایجاد شده است که بصورت نمادین یک واحد در شهرستان شاهین دژ با حجم سرمایه گذاری 9 میلیارد ریال و با اشتغال زایی مستقیم برای 40 نفر افتتاح خواهد شد.

    دهقان در ادامه اظهار کرد: در حوزه معادن در کل استان 60 کیلومتر جاده زیر ساختی دسترسی به معدن با هزینه 323 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که به صورت نمادین راه دسترسی معادن شمال شهرستان خوی افتتاح خواهد شدو در ادامه ایجاد زیر ساخت های دسترسی به معادن استان 60 کیلومتر نیز برای سال‌های آتی پیش بینی شده است.

    سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به پروژه های هفته دولت در استان از آغاز بهره برداری 8 طرح صنعتی ومعدن بمناسبت هفته دولت در این استان خبر داد و گفت: بمناسبت هفته دولت 6 طرح صنعتی و 2 طرح معدن در استان آذربایجان غربی با حضور مقامات کشور و استانی بصورت نمادین به بهره برداری خواهد رسید.

    دهقان افزود: 6 واحد صنعتی در استان با حجم سرمایه گذاری 6 هزار و 571 میلیار ریال و با ایجاد اشتغال مستقیم پایدار برای 822 نفر در هفته دولت افتتاح خواهد شد همچنین 69 نوع ماده معدنی در کشورشناسایی شده است که 52 نوع ماده معدنی در آذربایجان غربی موجود است و از این لحاظ در رتبه نخست کشور قرار داریم.

    وی تصریح کرد: با توجه به مرزهای طولانی که با سه کشور همسایه داریم و باوجود بازارهای بکر در کشور عراق و اقلیم کردستان و همچنین کشور ترکیه که پل ارتباطی بین آسیا و اروپا به شمار می رود بهترین موقعیت برای توسعه تجارت کشور مهیا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر