ترامپ از مواضع خود عقب نشینی نمی کند

عصر معدن- رهبران گروه G۷ برای مقابله با ترامپ مبارزه با تعرفه ها، تجارت، با هم متحد شدند.;

ترامپ از مواضع خود عقب نشینی نمی کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، رهبران گروه 7 کشور ثروتمند در روز جمعه او را تحت فشار قرار دادند زیرا تحریم‌ها علیه فولاد و آلومینیوم  ممکن است منجر به جنگ تجاری شود.
    این درگیری موجب تضعیف بدنه ای می شود که در طول 43 ساله فعالیتش به طور سنتی تلاش کرده تا به اتفاق نظر در مورد اقتصاد و مسائل دیگر برسد.
    ترامپ  می‌گوید که هیچ علاقه‌ای به چند جانبه گرایی ندارد و روز پنجشنبه  دو بار به نخست‌وزیر کانادایی " جاستین Trudeau " در توییتر  حمله کرد؛ مقامات تصدیق کردند که این حالت به احتمال زیاد پرتنش خواهد بود.

    یک مقام کانادایی نیز در اواخر روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: " در بسیاری از موارد اختلافات جدی وجود خواهد داشت. "

    ترامپ می‌گوید تعرفه‌های لازم برای حفاظت از صنعت آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا آن‌ها راغیرقانونی اعلام کرده‌اند و در حال آماده کردن اقدامات تلافی جویانه هستند اما امانوئل ماکرون ، رئیس‌جمهور فرانسه ، در روز پنجشنبه در این باره گفت: رهبران باید در نشست مدنی شرکت کنند، اما او به وضوح صبر خود را نسبت به رئیس‌جمهور ایالات‌متحده از دست می‌دهد و می‌گوید شش عضو گروه G7 در صورت لزوم می‌توانند گروه‌بندی خودشان را تشکیل دهند.

    نخست‌وزیر انگلستان ، ترزا می به خبرنگاران گفت که از اتحادیه اروپامی‌خواهد از محدودیت در انتقام خود به تعرفه‌های آمریکا استفاده کند و پاسخ باید متناسب وقانونی باشد.

    این در حالی است که ترامپ هیچ نشانه‌ای از عقب‌نشینی در روز پنج شنبه نشان نداد و ابتدا به توییتر رفت تا فرانسه و کانادا را به تحمیل تعرفه‌های سنگین بر کالاهای آمریکایی متهم کند و سپس Trudeau را به " بسیارخشمگین بودن " متهم کرد.

    این مقام کانادایی در پاسخ گفت : نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور صحبت‌های بی‌پرده، صریح و صادقانه دارند " ترادو و ترامپ قرار است روز جمعه ملاقات داشته باشند.
    کاخ سفید متعاقبا اعلام کرد که رئیس‌جمهور روز شنبه قبل از پایان اجلاس به طور رسمی عازم سنگاپور خواهد شد تا با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی دیدار کند.

    در حالی که رهبران گروه 7 تا حد زیادی ترامپ را به خاطر تلاش‌هایش برای تثبیت شبه‌جزیره کره مورد ستایش قرار دادند، آنها  از قراردادی که برای محدود کردن جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران طراحی شده‌است، ناراضی هستند.
    این استدلال‌ها برای از خط خارج کردن جلسه‌ای که Trudeau قصد داشت بر رشد فراگیر، برابری جنسیتی و حفاظت از اقیانوس‌ها تمرکز کند، تهدید کردند.
    این مقام کانادایی گفت Trudeau همچنان خوشبین است که این نشست می‌تواند به یافتن راه‌حل‌های مشترک برای مسائلی مانند رشد و حفاظت از محیط‌زیست کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر