رئیس منطقه ۶ بازرسی کل کشور در بازدید از ذوب آهن اصفهان:

خام فروشی، صنایع کشور را با مشکل مواجه کرده است

عصر معدن- سید محمد مهدی طباطبایی مهریزی رئیس منطقه ۶ بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان و هیات همراه ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان و بازدید از خط تولید و پروژه های در دست اجرا ، با منصور یزدی زاده مدیرعامل و تنی چند از دیگر مسئولان این شرکت دیدار و گفتگو کردند.;

خام فروشی، صنایع کشور را با مشکل مواجه کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، وی ذوب آهن اصفهان را یک صنعت بسیار مهم و حیاتی برای کشور توصیف کرد و گفت: مسئولان و تلاشگران این شرکت به جز فعالیت صنعتی و تولید نباید دغدغه دیگری داشته باشند با بتوانند به شرایط اقتصادی کشور کمک کنند. درنتیجه مشکلات آنها مانند کمبود مواد اولیه، کمبود نقدینگی و ... باید با مساعدت مسئولان ذی ربط حل شود تا این شرکت بتواند با تمام ظرفیت کار کند.
    بازرس کل استان اصفهان، آمادگی این سازمان برای حمایت از ذوب آهن اصفهان را اعلام کرد و گفت: همانظور که مقام معظم رهبری فرمودند، باید مشکلات را در درون و با استفاده از ظرفیت های خودمان، حل کنیم.
    سید محمد مهدی طباطبایی، خام فروشی را یک معضل برای کشور دانست و افزود: در شرایط عادی هم خام فروشی، یک اشتباه نابخشودنی است و حداقل باید ابتدا نیاز صنایع کشور به مواد اولیه را تامین کرد و مازاد آن را صادر کرد اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و حاصل آن مشکلات کنونی صنایع بزرگی ما نند ذوب آهن است که نمی توانند با تمام ظرفیت تولید کنند.
    وی، شرایط ذوب آهن اصفهان طی دو سال گذشته را، خوب و رو به رشد توصیف کرد و گفت: بررسی ها و بازخوردها نشان می دهد که مشکلات داخلی این شرکت برای تولید به حداقل رسیده و تنها مشکلات بیرونی مانند تامین مواد اولیه، مانع به کارگیری تمام ظرفیت این شرکت است.
    یزدی زاده نیز در این دیدار گفت: این شرکت، در سال گذشته با دو کوره بلند موفق به تولید 2 میلیون و 410 هزار تن چدن شد و در سه ماهه اول سال جاری نیز رکورد تولید و صادرات جدیدی در کارنامه خود ثبت کرد.
    وی افزود: امیدوارم مسئولان به رفع مشکلات ذوب آهن به ویژه تامین مواد اولیه توجه ویژه کنند تا این شرکت بتواند خدمات بیشتری به تولید ملی و اقتصاد کشور ارائه دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر