گزارش تولید هشت ماهۀ امسال شرکت ملی صنایع مس ایران نشان می‌دهد

رشد تولید ۱۹ درصدی آند و ۱۲ درصدی کاتد مس

عصر معدن- مهندس «سعد عبدی»، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس گفت: تا پایان آبان‌ماه سال ۱۳۹۷ شرکت ملی صنایع مس ایران ۲۰۲هزار و ۵۰۱ تن آند و ۱۵۸هزار و ۴۵۵ تن کاتد مس تولید کرده است که نسبت به برنامه امسال رشد ۱۹ و ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.;

رشد تولید ۱۹ درصدی آند و ۱۲ درصدی کاتد مس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس با اعلام این خبر گفت: در این مدت ذوب خاتون‌آباد 72هزار و 436 تن آند تولید کرده است که نسبت به برنامه تعیین‌شده برای این واحد رشد 38 درصدی داشته است و در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

    وی اضافه کرد: در زمینه تولید آند در هشت ماهۀ ابتدایی سال 1397 تحقق 78 درصدی برنامه تولید را داشته‌ایم. 

    عبدی با اشاره به افزایش تولید کاتد در مجتمع‌های تولیدی سرچشمه و شهربابک هم گفت: کاتد تولیدی پالایشگاه خاتون‌آباد نسبت به برنامه 27 درصد و کاتد تولیدی لیچینگ میدوک 25 درصد رشد داشته‌اند. کاتد تولیدی پالایشگاه و لیچینگ و بیولیچینگ سرچشمه نیز به ترتیب رشدی 4 و 2 درصدی را تجربه کرده‌اند.

    وی افزود: در زمینه کاتد نیز برنامه تولید تا پایان آبان‌ماه 74 درصد تحقق پیدا کرده است.

    مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس درباره میزان تولیدات دیگر این شرکت طی هشت ماهۀ ابتدایی سال جاری گفت: شرکت مس در این بازه زمانی، درمجموع 128هزار و 898 تن سنگ معدن استخراج کرده است که نسبت به برنامه 117هزار تنی امسال 10 درصد رشد داشته است.

    وی افزود: همچنین شرکت مس در هشت ماهۀ اول سال 1397، 36هزار و 96 تن سنگ سولفور برداشت کرده است که 4 درصد از برنامه در نظر گرفته برای برداشت سنگ سولفور جلوتر است.

    عبدی همچنین گفت: تولید کنسانتره مس نیز در این مدت، رشد داشته است؛ به‌طوری‌که طی این مدت، شرکت مس 794هزار و 882 تن کنسانتره مس تولید کرده است که نسبت به برنامه تعریف‌شدۀ 766هزار و 841 تنی، رشد 4 درصدی نشان می‌دهد.

    وی ادامه داد: به‌طور کلی تولید کنسانتره مس در مجتمع‌های سه‌گانه سرچشمه، شهربابک و سونگون تا پایان آبان‌ماه سال 1397، تحقق 71 درصدی نسبت به برنامه پیش‌بینی شده داشته است.

    مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس در ادامه به میزان تولید مس محتوی معدنی شرکت مس اشاره کرد و گفت: در هشت ماهۀ ابتدایی امسال این شرکت در مجموع 203هزار و 742 تن مس محتوی معدنی تولید کرده است که در مقایسه با برنامه رشد 4 درصدی داشته است.

    به گفتۀ وی 72 درصد از برنامه تولید مس محتوی معدنی امسال تا پایان آبان‌ماه محقق شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر