طلا ثابت ماند/ رکوردزنی پالادیم متوقف شد

عصر معدن- قیمت طلا روز چهارشنبه که دلار نزدیک به پایین‌ترین حد خود در سه هفته اخیر معامله شد، ثابت ماند؛ در حالی که پالادیم نزدیک به مرز ۱۵۵۰ دلار ایستاد.;

طلا ثابت ماند/ رکوردزنی پالادیم متوقف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد کاهش، به 1327.31 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، با 0.1 درصد افزایش، 1329.4 دلار معامله شد.

    شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ پس از افت 0.4 درصدی در شب گذشته، در 96.134 واحد قرار گرفت.

    مارک تو، مدیر تحقیقات در شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ درباره روند بازار گفت: طلا به خصوص پس از اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی آمریکا، حمایت خوبی در مرز 1300 دلار یافته است. در حال حاضر همه دیدگاه‌های مختلفی درباره روند سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا دارند اما این بانک خویشتن دار بوده و با دقت آمار اقتصادی را زیر نظر دارد. وضعیت مذکور برای طلا مثبت بوده و قرار گرفتن قیمت این فلز بین 1300 تا 1400 دلار در سال جاری بسیار منطقی است.

    جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در جریان اظهاراتش در برابر کمیته بانکی سنای آمریکا، تاکید کرد بانک مرکزی در تصمیم‌گیری در خصوص افزایش بیشتر نرخ‌های بهره شتاب به خرج نخواهد داد.

    قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون با امیدواری به مصالحه تجاری آمریکا و چین و توقف روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، بیش از سه درصد رشد کرده است. طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه‌گذاری بیشتری پیدا می‌کند.

    در این بین، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.6 درصد کاهش یافت و به 1550.50 دلار رسید در حالی که روز گذشته تا مرز 1565.09 دلار پیشروی کرده بود.

    این فلز که در تولید کاتالیزورهای خودرو به کار می‌رود امسال به دلیل محدودیت عرضه و تقاضای بالای بازار، 23 درصد رشد قیمت داشته است. تهدید معدنچیان آفریقای جنوبی برای اعتصاب نیز از قیمت پالادیم حمایت بیشتری کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران می‌گویند اگرچه دلایل عرضه و تقاضا که از رشد قیمت این فلز حمایت می‌کنند تغییر نکرده‌اند اما در کوتاه مدت احتمال ریزش قیمت این فلز به دلیل سودگیری معامله گران یا تصحیح قیمت وجود دارد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، به 15.86 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، با 0.4 درصد افزایش، 859.5 دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر