کمک‌های فولاد مبارکه کمک به توسعه استان اصفهان است

عصر معدن- آئین شروع عملیات اجرایی قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی به کلان‌شهر اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرها، استاندار، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، امام‌جمعه و فرماندار شهرستان مبارکه و جمعی از مردم شهرستان مبارکه در شهر جدید مجلسی برگزار شد.;

کمک‌های فولاد مبارکه کمک به توسعه استان اصفهان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در این آئین وزیر راه و شهرسازی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات انجام‌شده در حوزه توسعه زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و حمل‌ونقل کشور گفت: در سایه راهبردهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سنوات اخیر شاهد بوده‌ایم که چرخ صنعت و تولید کشور حرکت فزاینده‌ای داشته و حرکت نویی را آغاز کرده است.
    مهندس اسلامی افزود: در صنعت هوایی این مسیر روبه رشد شرایطی فراهم کرده است که بنا بر اعلام آمار و جداول مربوطه از عملکرد ایرلاین ها شاهد این هستیم که پروازها با آرامش و انضباط بیشتری در حال انجام است و در بخش حمل‌ونقل ریلی نیز به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم. تا جایی که ریل، واگن و لکوموتیو موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور در داخل به دست توانمند شرکت‌های داخلی در حال ساخت و عرضه است و به‌هیچ‌عنوان شاهد توقف در خطوط تولید این بخش‌ها نبوده‌ایم. همچنین در بخش بنادر نیز با همت تولیدکنندگان ورق‌های فولادی و سازندگان کانتینر، ساخت انواع کانتینر موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل دریایی در دستور کار قرار گرفت تا  از  این حیث نیز کشور با مشکل مواجه نشود.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توسعه ناوگان ریلی و استفاده از قطارهای حومه‌ای در جابه‌جایی مسافران بین‌شهری گفت: یکی از مصادیق مصرف درست و بهینه که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و هست، ایجاد و به بهره‌برداری رساندن زیرساخت‌های ریلی است که خوشبختانه امروز با همت و تلاش مسئولین و با حمایت‌های بخش صنعت، عملیات اجرایی قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی به کلان‌شهر اصفهان شروع شد.
    کمک‌های فولاد مبارکه در واقع کمک به توسعه استان اصفهان است
    در همین خصوص نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی آغاز عملیات اجرایی قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی به کلان‌شهر اصفهان را به مردم شهرستان مبارکه تبریک گفت و افزود: خوشبختانه این طرح در سال 96 و 97 دارای ردیف اعتبار ملی و ضمانت اجرایی و اعتباری برای تحقق پروژه شده است. این در حالی است که در پایان سال 1397 نیز جلسه‌ای با حضور سه معاون وزیر محترم، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و رئیس کمیسیون عمران و مدیران استانی برگزار شد و طی آن هریک تعهدات خود را پذیرفتند تا انشاالله این پروژه به بهره‌برداری برسد.
    زهرا سعیدی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه نیز در سال 1390 با پرداخت تعهد خود به حساب قطار حومه‌ای کلان‌شهر اصفهان در این طرح مشارکت داشته است.
    وی به بهره‌برداری رساندن قطار حومه‌ای شهر جدید مجلسی به کلان‌شهر اصفهان را گامی بلند برای توسعه استان، بهبود فرایندهای زیست‌محیطی، رفاه حال هرچه بیشتر شهروندان و کارکنان صنایع مستقر در شهرستان و افزایش ایمنی جاده‌های شهرستان مبارکه به مرکز استان دانست.
    نگاه فولاد مبارکه به مسئولیت‌های اجتماعی، ملی است
    مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در جریان برگزاری این آئین در مصاحبه با خبرنگار فولاد با بیان این‌که نگاه فولاد مبارکه به مسئولیت‌های اجتماعی، ملی است، گفت: خوشبختانه توسعه متوازن از ابتدای دوران ساخت این شرکت در دستور کار بوده و هست. و این شرکت با همین رویکرد تاکنون در موضوعات عمرانی، فرهنگی، ورزشی و مذهبی همکاری خوبی با منطقه، استان و کشور داشته است. ضمن این‌که در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی همواره در کنار مردم بوده است.
    وی در ادامه با تأکید بر این‌که توسعه ناوگان حمل‌ونقل مسافری و باری از الزامات توسعه پایدار هر کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: فولاد مبارکه با درک صحیح این مهم و در زمینه احداث قطار حومه‌ای نیز پیشگام بوده و از سال 1390 با انجام تعهدات خود در این پروژه ملی مشارکت کرده است.
    وی خاطرنشان کرد: بدون شک با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه شهروندان، کارکنان صنایع و به‌طورکلی مسافران سفری ایمن‌تر، سریع‌تر و آسوده‌تری را تجربه خواهند کرد و فولاد مبارکه خرسند است که در این راستا توانسته است ایفای نقش نماید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر