چین:

اتهامات تجاری ایالات متحده بی اساس است

عصر معدن- ژانگ ژون، معاون وزیر خارجه چین روز جمعه گفت: اتهامات ایالات متحده علیه چین در مورد تجارت بی اساس بوده و اقدامات واشنگتن از سوی جامعه بین المللی پشتیبانی نمی شود.;

اتهامات تجاری ایالات متحده بی اساس است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مازاد تجاری چین با ایالات متحده در ماه ژوئن به یک رکورد رسیده است؛ صادرات کل آن به سرعت در حال افزایش است، در نتیجه می تواند اختلاف تجاری تلخ با واشنگتن را افزایش دهد.

    دونالد ترامپ، روز سه شنبه در ردیف تجارت خود با چین رو به رو کرد، اعلام کرد که 10 درصد تعرفه ها را برای 200 میلیارد دلار بیشتر از واردات چینی از جمله کالاهای مصرفی فراوان می کشد.
    با توجه به محاسبات رویترز بر پایه داده‌های رسمی که به سال 2008 برمی گردد ، مازاد تجاری چین با ایالات‌متحده که در مرکز رقابت تعرفه قرار دارد به رکورد 24.58 میلیارد دلار رسید.
    ترامپ، که خواستار کاهش پتانسیل تجارت در پکن شده است، می تواند از آخرین نتیجه استفاده کند تا فشار بیشتری را بر چین تحمیل کند .

    پس از آنکه دو طرف در هفته گذشته قیمت تعرفه هایی را برای 34 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر به دست آوردند. واشنگتن هشدار داده است که در نهایت می تواند تعرفه های بیش از 500 میلیارد دلار کالاهای چینی را اعمال کند.( تقریبا کل حجم واردات ایالات متحده از چین در سال گذشته) این اختلاف به بازارهای مالی جهانی ختم  و موجب نگرانی می شود که تجارت تجاری تمام عیار می تواند اقتصاد جهان را از بین ببرد.

    سهام چین به درون قلمرو بازار سرازیر شد و واحد پول یوان متوقف شد، هر چند که در روزهای اخیر نشانه‌هایی وجود داشته‌که بانک مرکزی آن به سمت کاهش نرخ ارز در حال حرکت است.

    اداره کل گمرکات چین گزارش داد که در ماه ژوئن صادرات چین در ماه ژوئن 11.3 درصد رشد داشته است.  بر اساس آخرین نظرسنجی رویترز از  39 تحلیلگر انتظار می رود پیش بینی ها برای افزایش 10 درصدی و  12.6 درصدی در ماه مه صورت بگیرد.

    وزارت بازرگانی چین ماه گذشته تایید کرد که صادرکنندگان چینی صادرات خود را به ایالات متحده منتقل می کنند تا از تعرفه های پیش بینی شده پیشی بگیرند؛ وضعیتی که می تواند هرگونه کاهش در حمل و نقل را نسبت به پایان سال افزایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر