در دیدار پاکزاد با مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح شد:

انواع مجوزها و زیرساخت ها برای سرمایه گذاری آماده شده است

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از این منطقه به عنوان بهشت سرمایه گذاران داخلی و خارجی نام برد.;

انواع مجوزها و زیرساخت ها برای سرمایه گذاری آماده شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، مسعود پاکزاد،مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در دیدار با بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: استقرار گمرک، مجوزهای زیست محیطی، مجوز تاسیس بندر پارسیان از سازمان بنادر و دریانوردی، مرز مجاز دریایی و نیز تصویب طرح جامع منطقه در هیات دولت در کنار زیرساخت های اجرا شده و در دست اجرا، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را به بهشت سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

    وی افزود: هاب سوم پتروشیمی به مقصد مهم سرمایه گذاران در حوزه تولید محصولات پتروشیمی تبدیل شده است. منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در حال حاضر دارای مجوز برداشت روزانه 20 میلیون متر مکعب گاز است. امیدوراریم با کمک سازمان ایمیدرو و همکاری و وزارت نفت خوراک پروژ ها از جمله متان، اتان، گاز ال پی جی و سایر خوراک مورد نیاز را جهت سرمایه گذاران فراهم کنیم.
    پاکزاد یادآورشد: با حمایت های دکتر غریب پور، رییس هیات عامل ایمیدرو تاکنون 90 میلیون یورو برای ساخت اسکله بندر پارسیان هزینه شده و بزودی اسکله 5 با کاربری فله خشک با ظرفیت 4 میلیون تن به بهره برداری می رسد. اسکله نفتی و پتروشیمی نیز با پیشرفت 50 درصد در حال تکمیل است.
    تعامل شرکت ملی پتروشیمی و ایمیدرو
    در این دیدار، محمدی از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عنوان یک ظرفیت مهم و کم نظیر نام برد و از همکاری و تعامل بیشتر شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایمیدرو در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد.
    وی همچنین بر گشایش اعتبار در آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ها در هاب سوم پتروشیمی ایران تاکید کرد. در اواخر سال گذشته وزیر نفت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را به‌عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور معرفی کرد و کارشناسان حوزه انرژی معتقدند این منطقه به زودی فراتر از اقتصاد کشور نقش آفرینی خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر