تداوم روند افزایشی طلای جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر افت ارزش دلار آمریکا، به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد.;

تداوم روند افزایشی طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری سنگاپور 0.2 درصد رشد کرد و به 1299.59 دلار رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.1 درصد افزایش یافت و به 1303.30 دلار رسید.

    دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ درباره روند بازار اظهار کرد که دلار آمریکا افت کرده و آمار نشان می‌دهد خرید از سوی بانک‌های مرکزی ادامه دارد.

    چین که بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است، ذخایر طلای خود را تا پایان مارس به میزان 0.6 درصد افزایش داد و به 60.62 میلیون اونس رساند. طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، ترکیه هم ذخایر طلای خود را در مارس افزایش داد.

    در پی انتشار آماری که نشان داد سفارش کالاهای ساخت آمریکا در فوریه اندکی کاهش پیدا کرده و بخش تولید در بحبوحه رشد ذخایر، کند شده است، دلار افت کرد و طلا را برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها برای ارزیابی موضع سیاست پولی آتی بانک مرکزی آمریکا منتظر انتشار گزارش نشست مارس کمیته بازار آزاد فدرال هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. دیدار بانک مرکزی اروپا در همین روز نیز مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد.

    بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته در واکنش به نشانه‌های کندی اقتصادی، پیش بینی‌ها برای افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری را رها کرد.

    نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و 904 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، به 1376.07 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد افزایش یافت و 15.26 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر