سرقینی:

خام فروشی بزرگترین مشکل بخش معدن ایران است

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزات صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات فراوانی در معادن ایران وجود دارد با این حال اوضاع معادن در حال بهبود است و معدن توانسته سالیانه ۹ میلیارد دلار صادرات داشته است.;

خام فروشی بزرگترین مشکل بخش معدن ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، جعفر سرقینی در میزگرد راه‌های توسعه همکاری دانشگاه با معادن و صنایع معدنی کوچک و متوسط کشور اظهار کرد: باید تراز تجاری در معدن را  به کمک دانشگاه بالاتر ببریم.
    وی ادامه داد: عمده مشکلات در خصوص معادن را می توان مواردی همچون مشکل در ایمنی معادن، فرآوری و کمبود منابع آبی دانست. در واقع از معادن برداشت صیانتی نمی شود و باطله های موجود در معادن نیز می تواند خود به عنوان یک ذخیره معادن باشد. این در حالی است که معدنکاری ما در ایران اصولی نیست و کل ذخیره معدن استخراج نمی‌شود.
    سرقینی با اشاره به این باید بازرسی از معادن انجام شود در ادامه افزود: لازم است معیارهای اقتصادی بیشتر مورد نظر قرار گیرد.برای نمونه خام فروشی بزرگترین مشکل معدن ایران است و این در حالی است که از صادرات 56میلیون تن ماده معدنی تنها 9میلیارد دلار درآمد داشتیم که بخش عمده آن حاصل خام فروشی است مشکل اصلی ایده و فناوری ماست از این رو نیاز به همکاری با دانشگاه ها وجود دارد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر