گام هندی برای کاهش وابستگی واردات زغالسنگ

عصر معدن- وزیر زغالسنگ هند از کاهش وابستگی به واردات زغالسنگ این کشور در آینده نزدیک خبر داد. تولید این ماده سیاه معدنی در هند قرار است به یک میلیارد تن برسد.;

گام هندی برای کاهش وابستگی واردات زغالسنگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، وزیر زغالسنگ هند پرالاد جوشی Prahlad Joshi خبر داد: در آینده نزدیک تولید زغالسنگ هند به یک میلیارد تن افزایش می یابد که منجر به کاهش وابستگی به واردات این محصول خواهد شد.

    وی ضمن بازدید از مناطق زغالسنگ مرکزی در این کشور(CCL) یک ماشین معدنکاری Continuous Miner به معادن زیرزمینی چوری Churi در شمال کارناپورا اختصاص داد.

    وزیر زغالسنگ هند افزود: دولت تحت رهبری نارندرا مودیNarendra Modi نخست وزیر هند متعهد است به شرکت CCL و سایر شرکت های زغالسنگ کمک کند تا تمامی چالش ها و مشکلات در این حوزه را برطرف شود.

    وی ادامه داد: با آغاز به کار فناوری تولید انبوه با استفاده از ماشین معدنکاری Continuous Miner فصل جدیدی در تاریخچه معادن زیرزمینی چوری به وجود می آید. به گونه ای که ظرفیت تولید تا 4هزار تن در روز افزایش خواهد یافت. در حال حاضر تولید سالانه این معدن 4هزار تن است که با استفاده از این تکنولوژی تولید انبوه پیش بینی می شود تا 500 هزار تن افزایش یابد. معادن زیرزمینی چوری 7 میلیون و 500 هزار تن ذخیره زغالسنگ دارند.

    هند به عنوان دومین کشور تولیدکننده زغالسنگ سال گذشته میلادی 764 میلیون تن از این ماده معدنی تولید کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر