اثر ورود محصولات معدنی به بورس کالا بر بازار سهام

عصر معدن- محمودرضا الهی فرد معتقد است با ورود محصولات به بورس کالا، میزان شفافیت و کشف قیمت واقعی محصولات افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه با افزایش رقابت و میزان فروش شاهد رشد سهام شرکت‌های وارد شده به بورس کالا ازجمله شرکت‌های معدنی و سیمانی خواهیم بود.;

اثر ورود محصولات معدنی به بورس کالا بر بازار سهام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از  سنا، مدیرعامل کارگزاری سی ولکس خروج محصولات از قیمت‌گذاری دستوری را اقدامی در جهت افزایش شفافیت در بازارهای کالایی دانست و گفت: این اقدام بعد از مدت ها تکاپو و تلاش بالاخره عملی شده است؛ به طوریکه به تازگی شاهد پذیرش های هفتگی زیادی به خصوص در حوزه شرکت های حوزه مواد معدنی و سیمانی در بورس کالا هستیم.

    الهی فرد اضافه کرد: در نظر داشته باشید که ورود شرکت‌های معدنی بزرگ مانند گل گهر، اقدامی در جهت ورود دیگر شرکت‌ها به این بازار برای استفاده از مزایای عرضه محصولاتشان در بورس کالاست تا در این شرایط شرکت ها به شیوه‌ای شفاف و با استفاده از کشف نرخ های منطقی ناشی از  تقابل عرضه و تقاضا، از مزایای حضور در این بازار، بهره‌مند شوند.

    وی توضیح داد: ممکن است شرکت ها گاهی در خارج از بورس هم شرایط فروش مناسبی داشته باشند، اما آگاهی از وجود شفافیت قیمتی و حتی میزان فروش برای سرمایه گذاران و سهامداران این شرکت ها با حضورشان در بورس کالا، نکته مثبتی است که باید در نظر داشته باشید؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است سهامداران از جریان اطلاعات و سود و زیان شرکت ها به موقع و در لحظه مطلع نشوند. بنابراین این اقدام، بر بهبود شرایط سهام شرکت ها در بورس اوراق بهادار و شفافیت و همچنین عادلانه بودن بازار نیز اثرگذاری مطلوبی دارد.

    مدیر عامل کارگزاری سی ولکس تاکید کرد: همانطور که در بالا اشاره شد، ورود به بورس کالا برای فعالان بازار، چه در سمت عرضه و چه در سمت خرید سبب افزایش شفافیت می شود، این موضوع بر افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه میزان فروش تاثیر مثبت دارد، زیرا در چنین شرایطی با داشتن اطلاعات بیشتر و دقیق تر از محصولات و قیمت های آنها، خریداران می توانند با اطمینان بیشتری به خرید محصولات مورد نظرشان اقدام کنند. در چنین شرایطی و با تعدد مشتریان، رقابت بهتری را در این زمینه شاهد خواهیم بود و در نتیجه قیمت های بهتری کشف می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر