کره و ژاپن با تعرفه‌های فولادی ترامپ چه کردند؟

عصر معدن- تقریبا نیمی از ظرفیت تولید فولادسازان خاص کره جنوبی، به دلیل اینکه مجبور به پرداخت تعرفه برای صادرات محصولات به امریکا هستند، فعالیتشان متوقف شده است.;

کره و ژاپن با تعرفه‌های فولادی ترامپ چه کردند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» فولادسازان کره ای نخستین بار به عنوان یک کودتای دیپلماتیک سئول با یک تضعیف سهمیه بندی مواجه شدند.
    از سوی دیگر خطوط تولید راکد شده اند و افراد با آگاهی از این موضوع می‌گویند حتی با اینکه داده‌ها نشان می‌دهد علی‌رغم اینکه سازندگان لوله‌های فولادی ژاپنی باید با25 درصد تعرفه‌های گمرکی مقابله کنند، اما صادراتشان را به ایالات‌متحده را توسعه داده‌اند.
    در واقع تولیدکنندگان ژاپنی برخلاف کالاهای شرکت‌های کره‌ای  با ارائه لوله‌های با تکنولوژی بالا برای صنعت نفت آمریکا (این محصولات به راحتی نمی تواند از سوی تولید کنندگان آمریکا جایگزین شود) صادرتشان افزایش پیدا کرده‌است.
    کره‌جنوبی اولین کشوری بود که معافیتش از عدم پرداخت تعرفه برای صادرات محصول به امریکا در ماه مارس به پایان رسید. در واقع دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد تا زمینه تولید را با سایر نقاط جهان به سطح برساند.
    اما آنچه که باید نعمتی برای صادرکنندگان لوله تخصصی باشد این است که تولید برخی از این لوله ها  نزدیک به یک سوم کمتر از حجم تولید سال گذشته بود که تا ماه اکتبر و نوامبر به کار گرفته و استفاده شدند. به این ترتیب آنها می‌توانند تا سال 2019 به ارسال محموله‌های متعلق به آمریکا ادامه دهند.
    برخی از آن‌ها ، مانند فولاد Seah، اکنون در نظر دارند سرمایه‌گذاری بیشتری درپایگاه‌های کوچک تولید ایالات‌متحده برای شکست دادن سهمیه و تعرفه‌ها به طور یک‌سان مورد توجه انجام دهند. اما در عین حال، وزارت بازرگانی آمریکا می‌گوید واردات لوله‌ها و محصولات لوله از ژاپن در ماه ژانویه تا جولای امسال نسبت به یک سال قبل از آن 50 درصد افزایش و واردات از کره‌جنوبی 18 درصد کاهش داشته‌ است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر