با حمایت ایمیدرو انجام شد:

افتتاح دپارتمان تخصصی گوهرشناسی و گوهر تراشی در فردوس

عصر معدن- دپارتمان تخصصی گوهرشناسی و گوهر تراشی با حمایت ایمیدرو در شهرستان فردوس (استان خراسان جنوبی) افتتاح شد.;

افتتاح دپارتمان تخصصی گوهرشناسی و گوهر تراشی در فردوس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، با توجه به ظرفیت غنی معادن گوهر سنگ استان خراسان جنوبی، برنامه آموزش حرفه ای نیروی انسانی در این حوزه مورد توجه قرار این سازمان گرفت. این برنامه در راستای سیاست های راهبری ایمیدرو، اجرای منویات مقام معظم رهبری برای رفع مساله اشتغال و جلوگیری از خام فروشی و همچنین با توجه به استراتژی ایمیدرو مبنی بر توسعه منابع انسانی بخش معدن و صنایع معدنی با هدف اشتغال پایدار انجام شده است.

    بر این اساس، دپارتمان تخصصی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی شهرستان فردوس با هدف آموزش و پرورش نیروهای متخصص و با مهارت فنی در زمینه شناخت سنگ های قیمتی، طراحی و تراش آنها و در نهایت اشتغال زایی و صادرات، در محل مرکز فنی حرفه ای فردوس تاسیس و راه اندازی شد.

    در دپارتمان تخصصی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، سالانه 250 نفر از متقاضیان در رشته های استخراج، گوهر شناسی و گوهر تراشی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، آموزش های لازم را فرا می گیرند.

    هزینه احداث این دپارتمان، یک میلیارد و ٢٤۰ میلیون تومان است که هزینه بخش تجهیز ابزارهای آموزشی آن توسط ایمیدرو تامین شده است.

    مساحت کل ساختمان 600 متر مربع و زیر بنا و اعیان 742 متر مربع بوده و دارای 2 کارگاه آموزشی (گوهر شناسی و زیور آلات سنتی و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی)، کلاس تئوری، 2 اتاق مربی و غیره است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر